Телеканал НТН
Повідомити новину

Новини каналу

11 грудня 2015, 23:29 Суспільство
Винахідливі українці замість бензину їздять на дровах
Винахідливі українці замість бензину їздять на дровах

Кілька кілограмів дров - і в дорогу! В Україні нова мода - автомобілі на дровах. Уже більше десяти автовласників відмовилися від дорогого палива та вирішили заправляти свої машини сухими полінами і друзками. Технологія не нова, але дуже практична. На якій деревині краще їде? Та у скільки обійдеться переобладнання залізного коня?

Він підкидає сухеньких дрів - і вже за кілька хвилин його старенький Опель мчатиме дорогами Чернігівщини. Євген Коливан - сучасний українській Кулибин. За освітою він учитель фізики, та давно покинув професію й зараз працює автомайстром. 

- Значок хондовський, тільки відломана дужка, вже не Хонда, буква д и буква н. На дровах!

Торік у грудні Євген власноруч змайстрував газогенератора для своєї старенької іномарки. Тепер його 30-річний Опель мчить на дровах, а про дорогий бензин можна забути.

Євген Коливан, автомайстер:

- Після подорожання трохи почав думать, щоб його удешевить. Трохи почитав книжок! Зробив з того, що було під ногами, обійшовся він мені гривень 50.

Діжка, бідон, охолоджувач із тирсою - і газогенератор готовий. Уже рік не підводить.

- Горять дрова, виділяється газ, газ цей горючий, я на ньому їду. Під капотом ніяких переробок немає, звичайний мотор!

Тепер у багажнику в Євгена завжди мішок із дровами. Каже: головне, щоб були сухі. Елітним паливом називає шовковицю - тоді машина може розганятися до ста кілометрів. Шматок паперу, сірники й кілька хвилин на розігрівання.

- Розпалить! Завел машину!

Опель прогрітий і виїжджає на трасу. Євген каже, що за цей рік зекономив більше десяти тисяч гривень. На кожні сто кілометрів йому потрібно двадцять кілограмів дров.

- Різниця є, на бензині їде на 30 відсотків краще, це їдем на дровах.

Уже більше восьми тисяч кілометрів Євген проїхав на дровах. Каже, цей газогенератор він невдовзі подарує знайомому. А собі вже змайстрував новий - охайніший.

А це вже Сергій Лагунов. Він теж має машину на дровах, але на це інтерв'ю в середмісті Києва приїхав на громадському транспорті. А все тому, що його улюблена четвірка залишилася в Донецьку. Згадки про неї лише на відео.

Сергій Лагунов, автомайстер:

- Закроем крышку и начнем сам процесс завода автомобиля, и сейчас поедем, оставайтесь с нами.

Свій перший газогенератор чоловік вирішив зробити після перегляду програми по телевізору. І так захопився, що нині, каже, зробив на замовлення вже більше десяти таких приладів.

- Поехал, поехал!

Сергій Лагунов, автомайстер:

- Мы на ней ездили по центру города, нам все сигналили, подбаривали, можете себе прелставить - здоровенный самовар висит в хвосте машины, это было очень весело!

Євген та Сергій повторюють наче мантру: нічого абсолютно нового не створили. Лише зробили свої версії давно відомих газогенераторів. Під час другої світової війни через нестачу палива майже кожна друга машина в Європі їздила на дровах. А в Північній Кореї, де, здається, час зупинився, й досі такі установки на автомобілях дуже популярні.

Сергій зізнається - мріє розвиватися й удосконалювати газогенератор. До того ж, сподівається, що йому таки вдасться своєю улюбленою четвіркою влаштувати автопробіг: від Луганська до Львова.