Телеканал НТН
Повідомити новину

Новини каналу

15 липня 2015, 21:44 Суспільство
Новація податкової служби
Новація податкової служби

Більше прозорості, без жодних паперів і черг - все в електронному вигляді. Державна фіскальна служба країни запроваджує електронне адміністрування. Вже з липня податок на додану вартість майже чверть мільйона українських підприємців можуть платити, не виходячи з офісу.

Фіскальна служба України переводить платників на електронне адміністрування. З першого липня підприємці мають реєструвати всі податкові накладні.

Cергій Тимошенко, керівник управління Державної фіскальної служби України:

- Введення виключно електронного документообігу, тобто і податкова декларація, і податкові накладні формуються виключно в електронній формі і подаються до контролюючого органу. Платнику необхідно лише перерахувтаи кошти на електронинй рахунок, в подальншому за нього все здійснює податковий орган і казначейство безпосередньо.

Cистема електронного адміністрування має зменшити обсяг тіньової економіки, переконують у Державній фіскальній службі. Найперше - дасть змогу уникнути фіктивного відшкодування ПДВ. Раніше платники могли приховати видані чи отримані податкові накладні - зараз електронне адміністрування унеможливлює такий тіньовий обіг.

Костянтин Талапов, менеджер зі сплати податків:

- Головна ідея системи в тому, що компанії повинні постійно гарантувати свої податкові зобов'язання на спеціальному рахунку, які відкриті в казначействі, тобто гроші завжди прогарантовані і вони будуть гарантовано сплачені до бюджету, тобто усуває проблему податкових ям.

- На цю податкову накладну накладається електронний підпис, зазвичай це підпис бухгалтера, керівника, і печатка підприємства, і відправляє. Цей процес на прикладі однієї податкової накладної займає 30 секунд.

Ольга Одарюк - головний бухгалтер агрохолдингу. Тут в тестовому режимі на електронну систему перейшли ще торік і дуже задоволені.

Ольга Одарюк, головний бухгалтер підприємства:

- Це зручно, це достатньо комфортно - працювати в цій системі.

Переваги електронного адміністрування вже відчули й аудиторські компанії. Приміром, ця - обслуговує більше сотні підприємців столиці. Тут забули про стоси паперів і відзначають швидкість подання податкової звітності.

Ганна Зорина, представник аудиторської компанії:

- Раньше это было больше связано с бумажным оформлением накладных, возможно, это было более наглядно - пощупать бумажку, сейчас это может быть не столь ощупываеться, и поэтому бухгалтера, возможно, пугаються.

Втім, нарікання на роботу електронного адміністрування таки є. Технічно не всі компанії і бізнесмени готові до таких змін.

Тетяна Федченко, співробітниця Державної фіскальної служби України:

- Питання, вони виникають, у більшості випадків виникають у зв'язку з тим, з необізнаністю наших платників з тим, що вони не читають законодавства чомусь.

Якщо ж нині виникають запитання в оформленні документації під час електронного адміністрування, у Фіскальній службі закликають телефонувати на гарячу лінію, звертатися  до районних інспекцій або шукати роз'яснення на сайті служби.

Тетяна Федченко, співробітниця Державної фіскальної служби України:

- Зайти на сайт, задати питання і найти на його відповідь, можна задати це питання в податковій інспекції, можна задати це питання на гарячій лінії податкової служби.

В Україні 230 тисяч підприємців, завдання електронного адміністрування не лише спростити процедуру і зменшити обсяг тіньової економіки, але й позбавити корупційної складової. Адже зустрічатися бізнесменові й податковому інспектору тепер не доведеться.