Великдень при свічках. Таке можуть організувати мешканцям столиці у Київенерго. Його працівники завітали до звичайної столичної сім'ї і знайшли борг на 300 гривень за попередні роки. Одразу відімкнули від електрики. Чому так нахабно діють і скільки давніх боржників є в столиці?
- Починаючи з 4-го там уже якісь отут плюс 2, плюс 30 гривень, мінус 92 - це, видно, якби їм, а нам не зрозуміло ні черта...
Киянка Ольга переглядає квитанції про сплату за світло. Переконує - справно платила за електрику, але в Київенерго - свої підрахунки.
Ольга, мешканка Києва:
- Біда в тому, що ти не можеш це перевірити, ти собі платиш-платиш, такий задоволений живеш, думаєш, шо все класно - тут приходить дядько, вирубає світло, бо в тебе борг 35 гривень і він висить 11 років, з 2002 року - класно!
Жінка каже: представники компанії прийшли без попередження. Просто відімкнули від світла квартиру, яка повністю на електриці.
Ольга, мешканка Києва:
- В нашому випадку без світла - це і без іжі, бо в нас електроплита й електрочайник, все на електриці.
Про відімкнення світла й інформацію про сплату боргу повідомили папірцем, який залишили у дверях. Чому так не зробили, коли виявили несплату - для Ольги загадка.
Ольга, мешканка Києва:
- Попередження я не бачила, як сказали в кол-центрі - його надсилали, але насправді ні я, ні мої рідні, мої батьки його не бачили.
Юристи щодо відімкнення електрики без попередження одностайні. Кажуть - надавач послуг не мав права так чинити.
Дмитро Йовдій, юрист:
- Повинно в обов'язковому порядку бути попередження з чіткою вказівкою - яка заборгованість, який термні сплати, куди цю заборгованість можна сплатити і для того, щоб дати споживачу цих послуг дійсно погасити забогованість. Ситуація може бути різна, дані про борг також можуть бути помилковими.
У центрі обслуговування клієнтів Київенерго про борг киянки на 300 гривень із журналістами не захотіли спілкуватися.
- Могли б прокоментувати?
- Ні, не можу, ось наша прес-служба, будь ласка, звертайтесь до неї, і вони будуть коментувати усі питання.
На вході до приміщення зустріли Ганну. Кілька місяців тому в неї була схожа морока. Її оселю також мало не відімкнули від світла, і так само нібито за борг.
Ганна, мешканка Києва:
- Нам пришла квитанция на 400 грн долга, хотя долга никогда не было, мы всегда оплачиваем все четко. Думали, что мы не по счетчику платим, что у нас нет, короче, мутили что хотели, ну разрешилась ситуация.
І такі випадки не поодинокі, кажуть експерти.
Олександр Сергієнко, експерт житлово-комунального господарства:
- Це монопольне становище, яке дозволяє Київенерго робити, що воно хоче, що заманеться, от не сподобався їм лічильник...
У Київенерго всі звинувачення киянки Ольги відкидають. Наполягають: борг виник через некоректну сплату за спожите світло. Заперечують і відімкнення електрики без попередження.
Ганна Фурсова, керівник департаменту Київенерго:
- Долг возник вследствие ежемесячных недоплат данного клиента с 2009 года. Сумма долга составляла 324 гривны, и сложилась только вследствие некорректной оплаты самим клиентом. Поскольку задолженость не была оплачена и никто из людей не обратился с вопросами об отсрочке или графике погашения...
- Так вони не знали за борг, як вони звернуться?
- И на 30 день Киевэнрго их отключил.
Нині Ольга вже зі світлом. Вона таки погасила борг, ще й додатково сплатила за повторне під'єднання.