Телеканал НТН
Повідомити новину

Новини каналу

1 квітня 2015, 23:24 Суспільство
80 км/год у столиці - зручно чи небезпечно?
80 км/год у столиці - зручно чи небезпечно?

Добра новина для київських автомобілістів. Рух десятьма столичними шляхами відсьогодні пожвавиться. Адже максимальний швидкісний режим там підвищили з шестидесяти до восьмидесяти кілометрів на годину. Тож де тепер можна газувати та чи до вподоби такі зміни киянам?

Марина Борисполець, кореспондентка:

- Проїхатися з вітерцем відтепер можна буде десятьма столичними автошляхами. З 1 квітня на деяких дорогах, зокрема і на проспекті Ватутіна, максимальна швидкість не 60, а 80 кілометрів на годину.

На проспекті Ватутіна - знак "вісімдесят". Висітиме тут аж до першого жовтня. Водії оцінили зміни: автомобілі мчать дорогою. 

- Ну, а так літають чи більш повільно?

- Ну ви ж бачите, як літають?

- Так.

В Державтоінспекції розповідають: швидкісний режим на літній період підвищують не вперше. Але лише на деяких відрізках. Минулого року таких було одинадцять, цьогоріч на один менше.

Анатолій Сіренко, керівник Департаменту ДАІ України:

- На одній з ділянок, це проспект Бажана, було зафіксовано на рівні кількість дорожньо-транспортних пригод, ми боремся за кожне життя, кожну людину, тож в цьому році ми вирішили не збільшувати швидкісні режими.

Відтак поганяти і не нарватися на штраф можна буде Набережним, Наддніпрянським та Столичним шосе, Південним мостовим переходом, проспектами Оболонським та Ватутіна, вулицями Саперно-Слобідською та Мінською, а також - від Гостомельського шосе до Мінського проспекту, та від вулиці Озерної аж до кінця Києва. В Державтоінспекції зазначають: хоч це і дивно, але збільшення швидкості веде до зменшення аварійності.

Анатолій Сіренко, керівник Департаменту ДАІ України:

- На десяти ділянках, так вийшло, що було зменшення аварійності від 15 до 50 відсотків. Як не парадоксально, швидкість збільшили, а аварійність зменшилась. Ну це тому, що при збільшенні швидкості зменшується кількість заторованих ситуацій, пропускна можливість вулиць стає більшою, і виникає менше ДТП.

Де вісімдесят, там і сто. Адже допустиму швидкісну надбавку в двадцять кілометрів ніхто не відміняв. Думки киян з цього приводу розділились.

- Правильно. Потому что все равно все так ездят, я сам езжу, здесь меньше 80 никто не ездит.

- Як ви вважаєте, яка має бути швидкість?

- 60. Тому що часто аварії і ми на роботу запізнюємся.

- 65 до 70, я більше не їзжу. Бо тіше єдєш, дальше будєш...

Дарина Пирогова - затята велосипедистка. Дівчина використовує двоколісного не лише заради розваги, для неї це - засіб пересування. А що таке їхати велосипедом, коли навколо українські автомобілісти, дівчина знає не з чуток.

Дарина Пирогова, член асоціації велосипедистів м. Києва:

- У всіх європейських містах максимально допустима швидкість 50 кілометрів за годину плюс допустиме - це 3-5 кілометри, якщо говорити про Україну, то у нас це було шістдесят км плюс максимальне перевищення 20 кілометрів, це взагалі нонсенс.

Дарина певна - підвищувати швидкість для автомобілістів в межах міста - категорично не можна. І наводить аргументи.

Дарина Пирогова, член асоціації велосипедистів м. Києва:

- По-перше, це збільшує ризик ДТП, на такий великій швидкості важко зупинитися і загальмувати, по-друге, це небезпечно для всамих водіїв. 80 кілометрів - це нонсенс, такого не має бути, ми рухаємося в неправильному напрямку.

В ДАІ обіцяють: вивчатимуть, чи не збільшиться кількість аварій, пов'язаних з підвищенням швидкісного режиму. Разом з тим на деяких центральних вулицях Києва, наприклад, на Бессарабській площі, рух, навпаки, хочуть пригальмувати.