Телеканал НТН
Повідомити новину

Новини каналу

19 вересня 2014, 00:17 Суспільство
Нелегальні маршрутки - невиправданий ризик
Нелегальні маршрутки - невиправданий ризик

Без податків, без квитків і без відповідних документів. Нелеґальні перевізники окупували Київ. Вони не гарантують безпеки, утім беруть з вас гроші.

Мов у засідці, неподалік Південного вокзалу в Києві на стоянці причаїлися мікроавтобуси. Водії цих маршруток на журналістів Свідка дивляться вовком. Воно й не дивно, адже жоден з них не має права на регулярні перевезеннями пасажирів. Тож і пояснити, що тут роблять і на кого чекають - не можуть.

- Доброго дня, телеканал НТН. Скажіть, будь ласка, хто з вас їзить на Кремечук? Ви водій цієї маршрутки?

- Ні, нема.

- Як нема? Ну ви ж водії? Ви, мабуть, тут працюєте?

- Нє.

- От ви возите людей, чи ви офіційно оформлені, чи вас перевіряє медик, чи є у вас страховка, яка може забезпечити і гарантуватти пасажирам безпечний проїзд?

- Конечно, є. 

- А покажіть! 

- А ви шо, с транспортной міліції?

- Та покажіть!

- Нє, не буду.

За кілька хвилин до журналістів підходить ціла делегація водіїв. Вони стверджують - перевозити пасажирів мають право. Деякі навіть показують документи.

- Технічна перевірка, тахорграф, путєвий ліст вам дам.

А ось юристи кажуть: ці папери дають право водіям лише на нерегулярні перевезення.

Сергій Яцук, юрист офіційної фірми-перевізниці:

- Нерегулярные перевозки под собой порозумевают что? Свадьбы, тургруппы, может обслужить день рождение. Но для этого он должен получить заказ и обслуживается, это как услуга транспортная.

- Кто у вас заказчик перевозок?

- Ну это уже у директора.

- Пподожди, заказчиком может бать либо сельская, либо городская администрация.

- У нас заказчик частный предприниматель.

- Как частный предприниматель? Он на себя не может брать такие функции.

- Я не знаю. Я водитель.

Через кермувальників-нелеґалів бюджет країни недоотримує мільйони гривень, бо ж ці водії не платять податків. А ще чорні маршрутники відбирають у законних клієнтів. Адже роблять проїзд дешевшим.

Сергій Яцук, юрист офіційної фірми-перевізниці:

- Все пассажиры считают, если 15 гривен разница, то они считают, что, допустим, лучше поехать на Спринтере без документов. Хотя люди не понимают, что в билете и страховка, люди застрахованы, и безопасность какая-то, ну хотя бы наши водители проходять медика - механика, медик остматривает состояние водителя, а медик - состояние водителя. Как минимум, там этого ничего не делается.

Аби заманити клієнтів, маршрутники-нелеґали створюють цілі диспетчерські служби. Рекламують їх і в інтернеті. Щоправда, такі водії навіть квитків пасажирам не дають.

Володимир Балін, голова Держінспекції України з безпеки на наземному транспорті:

- Садячись і отримуючи послуги, вони мають отримувати білет, а білет на міжобласному сполученні - це страховий поліс, якщо немає страхового полісу, то хто буде компенсувати збитки у разі ДТП - невідомо.

Самі ж пасажири свою легковажність пояснюють просто.  

- Ми надіємось на водія.

Поки пасажири сподіваються - маршрутки розбиваються.

Іван Прохоренко, заступник керівника управління ДАІ МВС України:

- З початку поточного року за участю пасажироперевізників сталося 2 тисячі 549 пригод, 487 дорожньо-транспортнихї прогод, де є потерпілі, шість чоловік загинуло, що є більше, ніж минулого року.

Винищити псевдо-перевізників майже неможливо. Тисяча сімсот гривень штрафу, і водій-нелеґал знову на колесах.