Телеканал НТН
Повідомити новину

Новини каналу

5 лютого 2014, 23:21 Суспільство
Чому люди гинуть на переїздах
Чому люди гинуть на переїздах

Понад три роки тому сталася найкривавіша аварія на залізниці за історію сучасної України. В Марганці на Дніпропетровщині потяг зіткнувся з маршруткою. Переповнений людьми мікроавтобус вискочив на колію попри червоне світло. У справжньому пеклі тоді загинуло сорок семеро людей. І ось історія повторилася.

Дванадцяте жовтня 2010-го. Місто Марганець.

Іван Таран, постраждалий:

- Сел на конечной - уже был полный автобус. Я не сел, а стоял. Когда подъехали к переезду - честно говоря, там было так зажато - не помню. Говорят, что кричали: "Не езжай!". Очнулся - меня перенесли ребята, от автобуса в сторону положили.

Дідусевеві пощастило вижити - маршрутка, яка його везла, перетворилася на брухт унаслідок зіткнення з локомотивом. Загинули 47-ро людей. Аварія стала найбільшою в історії України. Винуватця назвали вже за місяць після трагедії - це п'ятдесятишестирічний шофер маршрутки, що теж утратив життя. Він проїхав на червоний сигнал світлофора.

Марина Борисполець, кореспондентка:

- 2013-го року на залізничних переїздах сталося 38 аварій. Більшість із них саме через те, що водії автотранспорту порушують правила дорожнього руху.

Андрій працює монтером - стежить за тим, щоб машини не перетинали рейок на заборонні сигнали. І хоча цей переїзд у Бучі обладнаний не лише світлофором, а й шлагбаумами, правила все одно порушують.

- Спішать буває, проїзжають буває, проскакують. Перший закривається отой, де сігнал, а другий в послєдню минуту, через три минути після цього.

- Так вони встигають через ці?

- Да, через ці, через дополнітєльні. Чи загоряється світлофор, чи не загоряється - не дивляться в основном.

Не дотримуються правил дорожнього руху й пішоходи. Кажуть: заборонні  сигнали - то для машин.

- Ви йдете на заборонюючий сигнал світлофору. Ви не знаєте, що не можна ходити? 

- Я все знаю. 

- А чому ви йдете?

- Ви йдете на заборонюючий сигнал світлофору?

- Так ето ж для машин.

- А для вас?

- Для нас - нет.

Олександр Зубенко, керівник відділу Департаменту ДАІ України:

- В 2013 году мы имеем увелечение аварий, в этих дорожно-транспортных происшествиях погибли у нас 23 человека и травмированы 39 человек, каждое такое ДТП именно на перезде отличается большим количеством травмированых и погибших людей.

В Укрзалізниці кажуть: аби зменшити кількість аварій, двічі на рік інспектують всі 5 із половиною тисяч переїздів. Хоча, стверджують фахівці, зазвичай справа не в коліях. Лихо стається, здебільшого, з вини водіїв автотранспорту. Після трагедії в Марганці покарання для кермувальників-порушників зробили жорсткішим. Цьогоріч правоохоронці хочуть обладнати перетини ще й відео- та фотофіксацією. Відповідний законопроект вже зареєстрували у Верховній Раді.

Олександр Зубенко, керівник відділу Департаменту ДАІ України:

- Продолжая фотовидеофиксацию, я хотел бы сказать, что это действительно действенный способ, сдержующий фактор для водителей, чтобы водитель не нарушал правила дорожного движения, ведь понимая, что на жд стоит камера, водитель уже будет понимать, что если стоит камера, он будет нести ответственность.

Окрім того, чиновники зазначають - треба будувати шляхопроводи. Та кожна естакада коштує кругленьку суму.

Володимир Козак, в.о. міністра інфраструктури України:

- Для того, чтобы закрыть эти все переезды и отработать их автомобильными переходами - для этого нужны десятки миллиардов гривен. Десятки миллиардов гривен, естественно, в один день сразу мы этого не сделаем.