Телеканал НТН
Повідомити новину

Новини каналу

15 січня 2014, 23:15 Суспільство
Як не стати жертвою інтернет-крамниць
Як не стати жертвою інтернет-крамниць

Рівень довіри до інтернет-крамниць зріс вже настільки, що гроші за товар люди нерідко переказують заздалегідь. Тоді й виникають проблеми - чекати на куплене замість кількох днів доводиться кілька тижнів.

Перед Новим роком киянка Марія вирішила придбати наборг дорогого телевізора. Жінка каже - й гадки не мала, скільки нервів витратить на цю купівлю.

Марія, клієнтка інтернет-крамниці:

- 26 декабря 2013 года я обратилась в интернет-магазин и оформила в кредит покупку телевизора. 28 декабря мне пришло сообщение из интернет-магазина, что мой заказ в обработке и предполагаемая доставка - 31 декабря 2013 года.

Втім, ані 31 грудня, ані 4 січня телевізора так і не отримала. Менеджер телефоном просив почекати ще - до 9-го. Не було й тоді. Жінка хотіла скасувати кредитну угоду з інтернет-крамницею й забрати гроші. Та зробити це виявилося непросто.

Марія, клієнтка інтернет-крамниці:

- В банке мне сказали, что для того, чтобы был отменен кредит, интернет-магазин обязательно должен дать официальное письмо о том, что товара нет в наличии. А как он может написать такое, если мне твердит, что товар в пути.

Усі ці дні клієнтка дзвонила на телефони, вказані на сайті. Та марно.

Марія, клієнтка інтернет-крамниці:

- В колл-центре никто ни за что не отвечает, у них на все есть стандартные фразы, это вроде того, что они оставят заявку менеджеру, и он в ближайшее время с вами свяжется.

Тоді прокоментувати ситуацію ми попросили адміністратора крамниці. Відповіді не отримали. Та вже наступного дня клієнтка зрештою одержала товар, про що радісно звітували з інтернет-закладу. Скільки б ще жінка чекала на куплене, якби у справу не втрутилися кореспонденти "Свідка" - невідомо. А ось захисники прав споживачів кажуть - за несвоєчасне доправлення покарати мережевих  продавців складно.

Сергій Рябека, керівник відділу Держспоживінспекції з питань захисту споживачів у м. Києві:

- При остутствии договора жаловаться невозможно, поскольку документального подтверждения о том, что был оговорен какой-то срок поставки, не существует. Плюс сроки поставки оговаривались не совсем четко, поэтому продавец мог обещать, но не получилось.

Більшість інтернет-крамниць - це лише майданчики, де різні продавці виставляють свій товар. Тому до самого сайту претензій бути не може.

Сергій Рябека, керівник відділу Держспоживінспекції з питань захисту споживачів у м. Києві:

- В данном случае владелец домена не имеет никакого отношения к товару. За проданый товар несет ответственность исключительно продавец. Продавец указывается в чеке.

Втім, крамниця, яка змусила понервуватися Марію, й так вже позначена на сайті інспекції серед тих, що регулярно порушують права споживачів.

Сергій Рябека, керівник відділу Держспоживінспекції з питань захисту споживачів у м. Києві:

- Магазин Фотомаг - жалобы были на возврат и замену товара. В принципе жалобы абсолютно обычные, во всех случаях, кроме одного, требования потребителей были удовлетворены.

В інтернеті на роботу цієї крамниці десятки нарікань. Клієнти тижнями не можуть отримати товар, за який вже заплатили. Перевіряти ж мережеві заклади інспекція може лише після заяви покупця. Торік невдоволення їхньою роботою висловили 6 сотень людей. Чиновники кажуть - у двох третинах випадків владнали проблему.