Телеканал НТН
Повідомити новину

Новини каналу

27 вересня 2013, 12:28 Суспільство
Хто винен в аваріях - дурні чи дороги
Хто винен в аваріях - дурні чи дороги

Дурні та дороги - такі основні причини аварійності на українських автошляхах. Це висловилися самі водії. Думкою пересічних людей поцікавилися не чиновники з ДАІвцями, а соціологи.

Це кадри чотирьох ДТП, які сталися за два дні тільки у столиці. Двоє загинуло. Восьмеро з дуже тяжкими травмами в лікарні. Звідки така шалена аварійність? Про це соціологи запитали кермувальників.

- 1221 респондента, в усіх областях України.

Культура поведінки водіїв та стан дорожнього покриття - це, за версією пересічних українців, головні чинники аварійності. Ось вже майже звична для України картина - асфальтне покриття стелять просто під час зливи. Звісно, гарантії на довговічність не дають. Утім, це лише шматок дороги. Є глобальніші проблеми. Приміром, на трасі Київ-Чоп.

Михайло Берлін, голова Асоціації безпеки дорожнього руху:

- Дорога была спроектирована так, что проходит через деревни, села. Ночью эта дорога не имеет ни пешеходных переходов, ни освещения, именно на этой дороге погибает огромное количество людей, которые ходят друг другу в гости.

І це, кажуть фахівці, без урахування численних баюр на дорогах, як місцевого, так і національного значень. За них, виявляється, шляховиків навіть карають.

Сергій Будник, керівник центру безпеки дорожнього руху при МВС України:

- За результатами тільки весняного огляду було складено 1215 протоколів на посадових осіб за наявні недоліки в утриманні вуличної дорожньої мережі.

Ситуація поліпшиться навряд чи - відповідає Київатодор. Бо грошей не мають навіть на латання. Це замкнене коло - люди гинуть у розквіті сил і не напрацьовують державі заповітних гривень, які можна було б витратити на ремонт шляхів.

Михайло Берлін, голова Асоціації безпеки дорожнього руху:

- Каждый год погибает свыше 5 тысяч человек на дороге. Если говорить о экономических потерях государства - мировой банк подсчитал: Украина ежегодно от ДТП теряет порядка 5 млрд долларов, это примерно 2-2,5 % от ВВП.

Перевищення швидкості, порушення правил маневрування та проїзду перехресть, недодержання дистанції, виїзд на зустрічну -  п'ять ТОП-причин ДТП з постраждалими за версією Департаменту ДАІ. Тож міліціянти беруться посилити контроль. Вже наступного року чекаємо на повернення "листів щастя".

Сергій Будник, керівник центру безпеки дорожнього руху при МВС України:

- До 1 грудня МВС має внести законопроект щодо запровадження автоматичної фіксації порушень ПДР, сам механізм передбачає неможливість втурчання посадової особи від моменту фіксації до моменту виписки штрафної квитанції.

- Мы уже подходим к этому моменту - штрафы практически не работают.

Певною мірою, припускають, через корупційність. Тож пропонують водіям удосконалюватися самим або платити за страховку більше. 

- Это система скидок и надбавок к страховому тарифу, он сейчас не работает в Украине по причинам, мы эти причины сейчас выясняем.

Така практика поширена в усіх цивілізованих країнах, й там рівень аварійності на дорогах значно менший, ніж в Україні.