Телеканал НТН
Повідомити новину

Новини каналу

19 вересня 2013, 00:42 Суспільство
Українцям нав'язують вітчизняні автомобілі
Українцям нав'язують вітчизняні автомобілі

Кожному українцеві - по вітчизняній автівці. Цього намислили досягти урядовці - нині вигадують спеціальні бонуси. Пропонують доплачувати покупцям, що обрали українську машину. Щоправда, доплату цю візьмуть з кишень платників податків - навіть тих, у яких взагалі немає автомобіля.

Це одна з найбільших столичних автовиставок. Між новеньких машин вештаються сотні відвідувачів. Дехто вже намагається осідлати майбутнє придбання. Не людно тільки в секторі вітчизняного виробника. Частина людей не йдуть сюди принципово.

Оксана, відвідувачка виставки:

- Немає того комфорту, який можна отримати в цих машинах. Мені подобаються паркетники, і плюс коли в салоні багато місця.

Геннадій, відвідувач виставки:

- Покуда наши производители не примут во внимание все наши требования - качество, комфорт, то мы будет выбирать именно иномарки.

Відомий автогонщик Олексій Мочанов додає - українським машинам не вистачає ще й безпеки. 

Олексій Мочанов, автомобільний експерт: 

- У нас ни одно автосборочное предприятие не имеет даже полигона, где испытываются тормоза этих машин, я молчу про участие в серьезных спортивных гонках, ни один серьезный завод в мире не обходится без спорта, это возможность использовать технологии, в конце гоночного сезона попадет на конвейер, и таким образом получается система курсовой устойчивости, антиблокировка тормозов последних поколений.

Цим, і справді, вітчизняний 150-річний автогігант похвалитися не може. Тож чи не єдине, чим приваблюють покупців - це вартість.

Дмитро, відвідувач виставки:

- По цене выбираю, потому что самый дешевый - это отечественный.

- Скільки цей коштує?

- 81 тысячу.

- Це нормальна ціна для неї?

- Немного высоковата, слишком бюджетные материалы, качество не очень.

А щоб сумнівів у людей не залишалося, урядовці вирішили стимулювати споживачів. Готують цілий законопроект про дотації для покупців вітчизняних машин. Якими саме вони будуть - поки невідомо. Втім, на бонуси у наступному році вже заклали мільярд гривень.

Михайло Резник, президент Асоціації автовиробників України:

- Це чи частка цих запланованих грошей буде направлятися на пониження ставки кредитування, можливо, до рівня нацбанку, чи може це буде бонусна система.

А ось в асоціації автоімпортерів і дилерів - обурені. Не розуміють, з якого дива покупців вітчизняних авто мають спонсорувати вони та всі громадяни України.

Олег Назаренко, генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів:

- Чуть ли не ребенок, доктор, учитель со своей зарплатой, он вообще не может себе позволить купить авто, он со своей маленькой зарплаты платит налоги, которые государство будет направлять, чтобы компенсировать человеку, который уже может себе купить авто.

Незалежні експерти взагалі категоричні: українську автопромисловість реанімувати пізно.

Юрій Гаврилечко, експерт з питань економіки та соціальної політики:

- 2007-го року Україна випускала 380 тисяч авто, а 2012 року - вже меньше 70. Зараз немає сенсу щось підіймати за рахунок субсидій, треба цільову програму, думати, що буде за 15-20 років, можливо, є сенс розробити наше авто, яке буде розраховано на наші умови, наші дороги.

Утім, держава поки йде протилежним курсом: дотації з бюджету отримує сам виробник ненайкращих машин, а тепер планують доплачувати й охочим їх купити.