Телеканал НТН
Повідомити новину

Новини каналу

24 липня 2013, 23:55 Суспільство
Чим загрожує податок на утилізацію машин
Чим загрожує податок на утилізацію машин

Економічний податок на утилізацію машин - вимушена міра або чергове викачування грошей? Нова данина викликала шквал емоцій: автодилери та пересічні українці переконані, що деруть за повітря. Депутати ж та представники вітчизняного автопрому певні - нова сплата допоможе економіці країни.

Микола з тих водіїв, що машини змінює регулярно. Купує їх головно не новими, вишукує більш-менш пристойні.

Микола, мешканець м. Києва:

- Львиная доля того, что на рынке нашем продается, это автомобили - автохлам.

Аж тут почув, що незабаром при покупці сплачуватиме за утилізацію. Та не допетрає - навіщо.

Микола, мешканець м. Києва:

- У нас автомобили эксплуатируются до последнего, пока они уже сами по себе не утилизируются, а покупая новый автомобиль, платить утилизационный сбор просто нелогично, я считаю.

Утім, депутати іншої думки. Екологічний податок на утилізацію транспортних засобів, за який проголосували 235-ро народних обранців, допоможе й скарбницю наповнити, й автопром простимулювати.

Анатолій Кінах, президент українського союзу промисловців та підприємців:

- На внутреннем рынке создать конкурентоспособные условия для автомобилестроения невозможно, поэтому эти решения - это первые шаги.

Продавці вітчизняних машин від сплати екологічної данини звільняються. Бо зобов'язуються організувати утилізацію своїх авт. Представники автопрому запевнили - відповідних заводів зведуть аж десяток й це найближчим часом. Інші ж автодилери або приватні особи платитимуть збір при ввезенні автомобілів на територію країни. Податок розраховується згідно з базовою ставкою п'ять з половиною тисяч й спецкоефіцієнту. Так, за автівку з мотором від літра до двох треба буде доплатити більш як сім тисяч гривень, за таку ж уживану - майже 15! Автобуси й вантажівки взагалі обкладаються даниною в десятки тисяч гривень. 

- Более глупого закона в Украине я еще не видел.

Представники автодилерів шоковані. Черговий податок просто вбиває імпорт. 

- Здесь предлагают платить ни за что - за будущую через 30 лет утилизацию.

Утім, кажуть, навіть не ця норма має лякати українців. Депутати затвердили законопроект і про саму утилізацію машин. В пояснювальній записці до нього йдеться, що в країні мільйони транспортних засобів старше десяти років. Вони псують екологію і мають бути знищені. Експерти говорять, забули тільки додати, за якими саме критеріями визначатимуть небезпечні автомобілі.

Олег Назаренко, директор Української асоціації автоімпортерів та дилерів:

- С 1-го сентября любой автомобиль можна визнати, что он шкодить навколишньому середовищу, причем непонятно - кто будет определять это, кто будет останавливать, кто будет эту охоту организовывать, завтра экологи выйдут на дорогу охотиться, ГАИ выйдет?

Екологи підтверджують - старезні автівки дійсно шкодять довкіллю та здоров'ю людей.

Володимир Журавльов, еколог:

- Старые машины работали на любом виде топлива, вплоть до того, что такие смеси делают, что удивляются иностранцы - как на такой смеси машина вообще едет. Там бензина только 50 процентов, а остальное все примеси, которые трудносгораемые просто так.

Та що робити людям, у яких коштів на нову немає. Тим більше, за утилізацію своєї ж машини повинні будуть заплатити. Андрій - щасливий власник 24-річної ВАЗівки. Навіть не уявляє, що робитиме, якщо закон стане чинним.

Андрій, мешканець м. Києва:

- Есть люди, у которых да, машина в возрасте, но она ухоженая, за ней смотрят и пробем никаких нет.

За кордоном проблему вирішили просто - охочі їздити на брухті сплачують спеціальний податок та й страховку чималу. Утім, вигідніше все ж утилізувати авто. В більшості країн Європи за це дають премію. Приміром, в Німеччині вона становить дві з половиною тисячі єврів, в Іспанії - дві тисячі. Хоча податок за розбірку уживаної машини європейці все одно платять, й менше, ніж доведеться платити українцям.

Олег Назаренко, директор Української асоціації автоімпортерів та дилерів:

- Голландия - 45 евро, при первичной продаже, Англия, Франция - не существует, Германия - 100 евро, которые платяться при утилизации.

Автодилери і власники автомобілів сподіваються, що закони не ухвалять. Бо якщо ж їх таки підпише президент, авторинок в Україні зазнає краху.