Не знаєте, як захистити дитя від негативного впливу телебачення? Невдовзі спеціальні позначки це зроблять за вас. Чиновники розробляють марковання всього медіаконтенту. За дієвість не потерпають, мовляв, переймають найліпший європейський досвід.
Немає закону - немає дисципліни - вважають у Нацраді з питань телебачення й радіомовлення.
Володимир Манжосов, голова Національної ради з питань телебачення й радіомовлення:
- І така ситуація призвоить до того, що ми добре знаємо: коли в ефірі українських каналів демонструються програми з елементами жахів, насильства, еротики, лайки.
Те, що дорослі це дивляться - не біда, державні мужі про дітей дбають.
- Соціологія стверджує, що за теліком більше часу, ніж у школі.
Європа цю проблему вже майже владнала. Медіаконтент свій замаркувала.
Микола Фартушний, член Національної ради з питань телебачення й радіомовлення:
- У Нідерландах маркується вся продукція, яка бачить світ - диски та відеоігри, і закінчуючи ТБ і інтернетом, тому звідки вона з’являється - не має значення, вона отримує маркування.
Голандія, до речі, має чи не найдосконалішу з усіх Європейських країн систему позначок. Ось яка вона. Маркують не тільки вікові обмеження, а й зміст ефіру. Тамтешні батьки в захваті.
- Від 70 до 90 відсотків батьків говорять, що це ефективний метод.
В Україні поки значно скромніша схема позначок - зелене кружало, жовтий трикутник і червоний квадрат. Та й їх застосовують тільки для кінофільмів, а інколи й не застосовують. Тож чиновники вирішили йти стежкою сусідніх країн і перейняти найліпший їхній досвід.
Лариса Мудрак, заступник голови Національної ради з питань телебачення й радіомовлення:
- Позначки не просто інформують дітей й батьків, вони виконують дуже хорошу регуляторну функцію, визначають порядок трансляції передач.
До кінця 2012-го вітчизняний медіапростір обіцяють замаркувати. Як - ще не визначилися, тож оголосять конкурс. Утім, поки чиновники поступово намагаються захистити дітей від згубного впливу телебачення, чимало батьків ужили кардинальніших заходів.
Дарина, мешканка м. Києва:
- Все очень просто - у нас нет телевизора. Она же и не знает! Но, конечно, когда она приезжает к бабушке - она залипает на рекламу, буквально отключается, для нее это ново, но она ничего не просит, у нее есть любимые мультики, которые мы ставим, мы их сами выбираем.