Телеканал НТН
Повідомити новину

Новини каналу

18 травня 2012, 10:34 Суспільство
Київпастранс планує ввести онлайн-карту транспорту
Київпастранс планує ввести онлайн-карту транспорту

Нудне очікування транспорту - вже в минулому. Адже невдовзі кожен, хто користується автобусами, тролейбусами, трамваями і маршрутками, зможе стежити за рухом обраного засобу. Он-лайн. Київпастранс розпочав перемови з компанією Гугл про те, аби на її карті з'явилися схеми пересування комунального транспорту. Детальніше про новацію, котра, до речі, вже себе зарекомендувала в деяких містах.

- Куда мы так летим? Что у вас получается? 7 минут нагона? 7 минут? Ну какая разница, график есть, часы есть?

Оце - диспетчерська служба, що стежить за рухом усього комунального транспорту столиці. На кожному моніторі - певний маршрут. За допомоги джіпіес інженер бачить, з якою швидкістю й куди прямує конкретний автобус чи тролейбус.

Алла Лемішко, керівник центральної служби Київпастрансу:

- Зеленим кольором - це свідчить, що машина рухається згідно розкладу руху з допустимим відхиленням, червоним - машина їде з відставанням від свого розкладу. В даному випадку на 27 маршруті введено оперативне положення в зв'язку з скупченням автотранспорту по вулиці Гетьмана.

Чітке дотримання графіку руху - ось основне завдання, яке ставлять нині перед водіями комунального транспорту. Порушення дозволяють, лише якщо на дорозі затор. Тоді черговий інженер і запроваджує так званий "оперетивний стан" - тобто, дає дозвіл на відхилення.

Микола Гузенко, заступник головного інженера Київпастрансу:

- Справа в тому, що порушення графіку впливає на зарплату водія, і водій може відхилитись від графіку плюс-мінус 3 хвилини, не більше, тому вводиться таке положення, система це фіксує, а потім, якщо затор або якщо якась надзвичайна ситуація закінчується, то всі машини вводяться в розклад.

Нині пасажири дізнаються про інтервали руху громадського транспорту з розкладів на зупинках та 30 інформаційних табло. Втім, вже невдовзі в інтернеті для загального користування будуть карти, схожі на диспетчерські - схеми маршрутів у реальному часі.

Микола Гузенко, заступник головного інженера Київпастрансу:

- Ми зараз ведем переговори з Гуглом, компанія Гугл, і вирішуєм деякі організаційні питання, і можна це буде подивитись в інтернеті найближчим часом. Справа в тому, що для широкого загалу ми не можемо відкрити систему, система закритого типу, тому що це зв'язано з безпекою системи, у нас наблюдалось декілька хакерських атак, і якщо положити систему на транспорті, буде хаос.

Система, коли на мапі користувач може побачити, через скільки хвилин трамвай чи автобус буде на його зупинці, впроваджена в російському Новосибірську. У столиці ж нині поки не всі пасажири розуміють, що написано на інформаційних табло.

Наталя, мешканка м. Києва:

- Ну там начало работы, получается, я так, в моем понимании, где то с 6 до 12 должны ходить, нет, автобусы раньше, наверное до 10.

Ті ж, хто стежить за часом, вважають роботу табло корисною.

Костянтин, мешканець м. Києва:

- По крайней мере, ни разу еще на ждал больше, чем было там написано, если б на всех еще остановках такое было, можно было бы просто время контролировать свое.

Втім, найбільший ворог комунального транспорту - столичні затори. Вони непередбачувані, тому чітко спрогнозувати графік руху майже нереально.