Телеканал НТН
Повідомити новину

Новини каналу

10 листопада 2010, 12:48 Суспільство
Експерти радять автолюбителям вчасно підготувати машину до зими
Експерти радять автолюбителям вчасно підготувати машину до зими

Осінь тішить українців найтеплішими днями в історії. Ось тільки сніг і мороз уже не за горами. Експерти радять підготувати автівку до холодів. Найголовніше - змінити гуму. Ідеальна температура для того - плюс сім градусів. А не перші приморозки, як уважає більшість кермувальників.

Зима сезону 2009-2010-ть. Пам'ятаєте?

Сергій торішню зиму згадує неохоче. Його машина, каже, - справжній танк, та й нею тоді було непереливки. Можливо, тому що комунальники дороги зрідка прибирали. А, можливо, й через гуму. Вона в нього демісезонна.

Сергій, водій:

- Моего размера летняя и зимняя резина была достаточно дорого, а остановился на всесезонке, потому что, все-таки, полный привод.

Ось і протектора доброго показує. Зрештою і в ДТП не потрапляв. Та інцидентів вистачало: як, приміром, дивні кульбіти автівок, узутих у літні шини.

Сергій, водій:

- Чем люди руководствуются - не понятно, застрять где-то или просто не доехать домой - это, как по мне, никому не нужный и неинтересный экстрим.

Олена Ткаченко, кореспондентка:

- Вдягнуть босоніжки зимою, хіба що, відчайдухи. Ходити в них у лютий мороз, потужний снігопад чи просто сльоту - холодно, незручно та й небезпечно. А як автівкам у таку погоду в літній взуванні?

Сезонна гума різниться складом. У зимовій головний компонент - каучук.

Валерій Колесникович, експерт із продажу автошин:

- Он дает более эластичную структуру резине, которая впоследствии не замерзает, не дубеет на дороге, и, соответственно, лучше сцепление с дорожным покрытием.

Відповідно літні покришки, які самі собою твердіші, на морозі стають як камінь. Кермувати тоді машиною складно. Здебільшого, вона або не їде, або не зупиняється.

Валерій Колесникович, експерт із продажу автошин:

- Тормозной путь увеличивается на 40%.

Та експерти радять за таких умов не майстерність кермування вдосконалювати, а гуму за правилами замінити.

Валерій Колесникович, експерт із продажу автошин:

- Период смены резины происходит при средней суточной температуре порядка 7 градусов.

Водій цієї "Шкоди" температури не дотримувався. Просто каже: в листопаді час замінити гуму. Тим більше, на шиномонтажах нині порожньо.

Сергій, водій:

- В прошлом году были достаточно большие очереди, поэтому научен опытом, решил немного пораньше, пользуясь моментом.

Таких розважливих кермувальників і справді мало, кажуть працівники шиномайстерні. Черги утворюються, коли півень дзьобне, тобто, перший сніг випаде. Тоді чи не на добу це приміщення для водіїв - як рідна оселя.

Сергій, майстер шиномонтажу:

- Если без повреждений резины и диска, то в среднем 20-30 минут машина.

За цей час гуму знімають. За потреби диски підмарафечують. Сталеві - провальцьовують. Литі - рихтують.

Сергій, майстер шиномонтажу:

- Это во избежание всякой вибрации и биения на механические части автомобиля, начиная от подшипников, стойки, рулевой колонки.

Потім шини знову чіпляють на диски. Тоді колеса балансують.

Сергій, майстер шиномонтажу:

- Компьютер показывает, сколько на одну и другую сторону нужно добавить противовеса, и мы устанавливаем дисбаланс.

Показники на нулях, тож колеса можна чіпляти до автівки. До зими машина майже готова. ДАЇвці ж рекомендують перевірити й інші системи.

Євген Кравець, керівник прес-служби Департаменту ДАІ МВС України:

- Варто перевірити гальмівну систему, варто змінити рідину на незамерзаючу, і взагалі підготувати авто до зими.

Та це тільки поради. Законодавство не зобов'язує водіїв купувати різні комплекти шин.

Євген Кравець, керівник прес-служби Департаменту ДАІ МВС України:

- Зокрема, правилами дорожнього руху не передбачено використання зимової гуми у зимовий період.

Тому ДАЇвці обіцяють не штрафувати водіїв. Покладаються на їхнє прагнення до особистої безпеки.

Олена Ткаченко, Ігор Молчанов.