Телеканал НТН
Повідомити новину

Новини каналу

15 жовтня 2010, 15:26 Суспільство
Уряд збирається ліквідувати всі переїзди в країні
Уряд збирається ліквідувати всі переїзди в країні

З початку року в Україні - 75 разів під колеса потягів потрапляли автомобілі й мотоцикли. Зазвичай, водії нехтували попереджувальними знаками на переїздах без шлагбаумів. "Свідок" дізнавався, чи можна запобігти цим трагедіям.

Марина Борисполець, кореспондент:

- Як пішохід перед автівкою - слабкий і беззахисний, так і автотранспорт перед локомотивом. Водії розуміють: сили не рівні, і все одно їдуть не червоне світло.

2009-го року під потягами опинилося двісті двадцять вісім автівок, втратила життя двадцять одна людина. Цьогоріч кількість загиблих утричі більша. Такого високого рівня смертності на залізничних переїздах не було в Україні за весь час незалежності. Сорок сім смертей лише за останні три дні. Аварії сталися з однієї причини - нахабне нехтування правилами дорожнього руху водіями автотранспорту.

Євген Кравець, керівник прес-служби департаменту ДАІ МВС України:

- З метою посилення контролю за дотриманням правил залізничних переїздів, а також дотриманням усіх нормативних актів у сфері пасажирських перевезень з сьогоднішнього дня Державтоінспекція починає комплекс заходів з умовною назвою "автоперевізник".

Правил проїзду через залізничні колії не дотримується сила силенна кермувальників. Так, лише за дев'ять місяців цьогоріч даївці зафіксували понад сімдесят шість тисяч порушень. Таких водіїв карають, утім, наукою для інших порушників це не стає.

Наталя Сторожик, керівник:

- Якщо говорити, які штрафні санкції застосовуються саме до водіїв, які порушили правила переїзду залізничних переїздів, це штраф до 340 гривень, але якщо говорити про тяжкі наслідки, порушується кримінальна справа. Тут міру покарання вибирає суд.

Водії знають, як небезпечна залізнична колія, знають і те, що зіштовхнувшись з багатотонною махиною шансів вижити в пасажирів автотранспорту фактично немає. Проте, недбальство і сподівання на "проскочу" виявляються сильнішими за здоровий глузд.

Вікторія Корсун, психолог:

- И если мы посмотрим на наши легенды, сказки славянские - там по щучьему велению, или по каким-то волшебным законам это все должно как-то свершиться. И это в нашей культуре, в нашей ментальности такое есть - мы вдруг начинаем этому доверять слишком сильно. И тогда происходит что-то слишком страшное, чтобы вернуть нас в реальность.

Проте, не завжди винні водії. Технічних порушень багато й на переїздах. На трьохсот сорока п'яти - світлофори та звукова сигналізація несправні, на трьохсот двох - не видно потягів, не освітлені більш ніж півтисячі перетинів, а понад тисяча не відповідають жодним нормативам. Аби водії не порушували правил, залізничники обіцяють невдовзі модернізувати всі 5 з половиною тисяч переїздів. Переобладнати їх так, щоб автомобіліст навіть за величезного бажання не зміг потрапити під потяг.

Сергій Михальчук, заступник генерального директора Укрзалізниці:

- На сьогоднішній день з 2003 року ми працюємо над тим, щоб забезпечити на переїздах установку так званої конструкції - загороджена бар’єрна установка. Це металева кришка висотою 400 міліметрів, яка абсолютно виключає виїзд на переїзд транспортного засобу навіть на швидкості.

А найліпше, кажуть в уряді, переїзди взагалі ліквідувати. Замінити їх на шляхопроводи та мости, утім, забаганка ця дорога.

Андрій Клюєв, перший віце-прем'єр-міністр України:

- Сейчас будем готовить программу, в первую очередь, будем финансировать, чтоб у нас были шлагбаумы на всех переездах везде, и вторая очередь: будем параллельно строить путепроводы, мосты, чтоб вообще в течение 5-7 лет ликвидировать полностью эти переезды. Это, конечно, большая программа, и насчитывает где-то около 2 миллионов гривен в год. Надо будет, чтоб в течение 5 лет, чтоб мы полностью ликвидировали все переезды, перешли на путепроводы, мосты.

Та чи допоможе це запобігти новим трагедіям - покаже час.