Телеканал НТН
Повідомити новину

Новини каналу

15 жовтня 2010, 13:31 Суспільство
Запобігти страшних аварій на переїздах допоможуть висувні шипи
Запобігти страшних аварій на переїздах допоможуть висувні шипи

Загалом в Україні більше двох із половиною тисяч нерегульованих залізничних переїздів. Поставити на кожному охоронця неможливо. Обладнати ж автоматичною сигналізацією ще й висувними шипами - цілком реально. Та поки українці і після двох гучних ДТП на Дніпропетровщині й Київщині нехтують правилами переходу й переїзду через залізничні колії. Наша знімальна група в Луганську в цьому переконалася на власні очі.

Катерина Терновська черговою на переїзді працює 35 років. Каже, якби фіксувала всіх порушників - то написала б цілі томи. Ось і нині не встигла опустити шлагбаум, як повз нього почали їхати порушники. Номер останньої машини розгледіла й пішла складати на нього рапорт.

Катерина Терновська, чергова на переїзді:

- А що ви там записали?

- Это номер нарушения, номер машины. Потом марку, все и в рапорт записываем. А здесь подписываюсь я, мастер, потом передам в ПЧ, а потом в ГАИ.

Жінка каже: найбільші порушники вдень - водії джипів і маршрутники, вночі - таксисти. Їм ані заборонні сигнали, ані закриті шлагбауми не перешкода.

Катерина Терновська, чергова на переїзді:

- Обычно объезжают джипы и маршрутки. Два есть таких злостных - "122" и "147"-й маршрут. У меня только что милиция была. Конечно нарушают очень сильно.

Заборонних сигналів не помічають не лише водії. Цей чоловік із таратайкою в руках каже, що їде через колії швидко, і все бачить.

Чоловік з таратайкою:

- Глаза же есть - смотреть надо.

Інші про небезпеку знають, але треба бігти - тож колію переходять кому де заманеться.

Євген Соломін, кореспондент:

- Аби зупинити цей потяг, який їде зі швидкістю 30-40 км, треба кілька хвилин. Адже з моменту екстреного натискання на гальма до моменту його повної зупинки, потяг проходить 100 метрів. Загалом же гальмівний шлях потягу може сягати півкілометра.

Про таку нехитру математику Віра чула, але чимчикує колією та ще й дитину з собою тягне.

Віра, мешканка м. Луганська:

- Нельзя же здесь переходить!

- Ну и что?

- Мы ж не на машине.

- Так с ребенком идете!

- А нам далеко до того перехода.

Відповідь одна на всіх: якнайшвидше треба дістатися на той бік залізниці, тож жодні заборонні сигнали нікого не зупиняють.

Перехожа:

- Скажите, сигнал звучит - а вы идете.

- Я плохо слышу. Смотрю по сторонам и иду.

Перехожа:

- А вдруг из-за угла выскочит?

- Не выскочил же, подождали бы. Это наше халатное отношение к нашей жизни.

Міліціянти кажуть, що після трагедії в Марганці та Києві фактично живуть біля залізничних переїздів. Поки стоять - порушників мало. Щойно від'їжджають - водії про правила забувають. І дарма, кажуть міліціянти.

В'ячеслав Ментус, керівник підрозділу УДАІ в Луганській області:

- Сам дежурный по переїзду сам является доказательной базой и является свидетелем этого правонарушения. Штраф по этой статье - переїзд ж/д переезда на запрещающий сигнал - 340-425 гривен.

Міліціянти вважають, що і регульовані і нерегульовані переїзди слід обладнувати камерами спостереження та висувними шипами. У Росії такий досвід уже є - водії не хочуть пробити всі колеса своєї автівки. Можливо, це зупинятиме й українців.