Завів машину - пристебнись. Закликають і даївці, і громадські організації. Щоб переконати водіїв напевне, агітуватимуть рекламою. Якою - дізнавався Борис Сачалко.
Юрієві поталанило. Після лобового зіткнення його автівки з іншою він вижив. Водій другого легковика вилетів через переднє скло - не був пристебнутий.
Юрій, водій-учасник ДТП:
- Откуда-то появляется машина. Прямо в лоб удар. Меня разворачивает. Сработали подушки. Больше ничего не видел.
Михайло Берлін, керівник асоціації безпеки дорожнього руху:
- Если население будет использовать ремни безопасности, то смертность может уменьшиться в два раза.
Так кажуть експерти. А щоб водіям у голові це відклалося, у великих містах планують почепити соціальну рекламу.
Артем Біденко, керівник координаційної ради асоціації зовнішньої реклами України:
- Соціальна реклама виробляється професіоналами, і це - ефективний механізм впливу на масову свідомість.
Даївці не проти ініціативи. Але закликають рекламу розміщувати згідно з правилами - за 50 метрів від дороги.
Сергій Будник, заступник керівника Департаменту ДАІ МВС України:
- Тут немає бути вийнятку, тому що будь-яка реклама, будь-який щит ві дволікає водія від руху, тому, незалежно від того, - соціальна реклама чи комерційна, вона має бути встановлена у відповідності до стандартах норм.
Експерти поміркували й вирішили: щоб реклама пасків безпеки не відволікала - робитимуть її нестандартною.
Артем Біденко, керівник координаційної ради асоціації зовнішньої реклами України:
- Є спеціальні... Ну, напіврекламно-напівдорожні знаки. Великі жовті щити, на яких написано: ремінь, пристібнися. Це вже не реклама, але ще не дорожній знак.
"Пристебнись," - радить цей плакат у центрі Києва. Майорить тут уже з кілька днів. На водія Олександра він не впливає.
Олександр, водій:
- А на кой черт она нужна? Что такое ремень, он не спасает! Ну, в городе ремень при таком движении - ну, нереально при 40 километрах в час одеть ремень.
А ось Сергія реклама налякала. Тепер їздить за правилами.
Сергій, водій:
- Все зависит от человека: на одного подействует, а остальным - все равно. Каждый должен сам за себя знать, нужна безопасность или нет.
Кількість такої реклами планують невдовзі збільшити. Залишається сподіватися, що поменшає і смертей у аваріях.
Борис Сачалко, Олександр Данилов, НТН.