Українські дороги водії називають убивцями - нервів, часу, грошей. А іноді - й людей. Кількість ДТП через незадовільний стан шляхів невпинно збільшується. А лагодити шляхи ніхто не поспішає.
Олена Ткаченко, кореспондентка:
- Сніг зійшов - ями назовні. Вони - горе для автівок, зіпсовані нерви для водіїв. А для гаманця іноді й взагалі катастрофа.
А буває яма й до лікарні доводить. Про це не з чуток знає Олександр Бондарчук.
Олександр Бондарчук, телеведучий:
- Їхав кілометрів 80, нормальна дорога, потім - удар, потрапляю в яму, а попереду - трамвайні колії, і я так пішов на зліт, як на літачку, аж капот піднявся.
Далі тільки й пам'ятає: автівка літала коліями. Збирали машину по частинах.
Олександр Бондарчук, телеведучий:
- Зламана коробка передач, радіатор, кондиціонер, диски передні стали овальними.
А сам кілька тижнів на лікарняному пролежав зі струсом мозку та численними ушкодженнями. Кого звинувачувати в цій ситуації, Олександр не знає. Машину відремонтував власним коштом. Юристи ж оптимістичніші. Домагатися відшкодування радять у власника дороги - інстанції, що за неї відповідає. Але погоджуються: зробити це дуже важко. Проблеми виникають іще на місці ДТП.
Олег Мицик, адвокат:
- Водій повинен бути готовий, що на нього в числі іншого складуть протокол про порушення правил дорожнього руху. І практика знає приклади, коли за це позбавляли водійський прав. Водій довго не визнавав своєї вини вчинення адміністративного правопорушення.
Тобто, влетів у яму - ще й штраф заплати "за створення аварійної ситуації". Виправити таку несправедливість узялися народні депутати. Пропонують скасувати адміністративну відповідальність за деякі порушення: за недотримання розмітки, правил зупинки, а головне - пошкодження власного автомобіля. Але тільки якщо ці маневри відбулися через незадовільний стан дороги. ДАЇвці від ініціативи не в захваті. Мають свій варіант вирішення проблеми.
Сергій Будник, заступник керівника Департаменту ДАІ:
- Їхати тихенько, які є дорожні умови, є можливість їхати 5 км на годину.
Не хочуть відповідати за незадовільне дорожнє покриття й дорожні служби. Мовляв, у них і так хронічне недофінансування, тож платити не збираються. На їхньому боці й суди: справи програвали лиш кілька разів.
Григорій Глинський, генеральний директор Київавтодору:
- Було 5 випадків, де винними признали наші дорожньо-експлуатаційні управління, із цих п’яти - 3 випадки уже відшкодували.
Тож пощастить побачити казенні гроші тільки наполегливим кермувальникам. До суду за відшкодуванням радять іти з цілою купою документів.
Олег Мицик, адвокат:
- Це докази самої дорожньо-транспортної пригоди, це схема місця події, довідка відповідна з ДАІ. Фотографія цієї ями, як відбулась подія, і, бажано, автомобіля, який знаходиться в цій ямі, ушкодженого автомобіля. Бажано, на фоні працівників міліції, щоб бачили, що це не змодельована ситуація під час огляду місця події. Після того - любі докази витрат. Це вартість евакуатора, вартість стоянки, протягом якого автомобіль стоїть в нерухомому стані.
Головне - не забувати, що водії мають не тільки обов'язки, а й права. Одне з них - право на безпечний рух.
Олена Ткаченко, Ігор Молчанов, НТН.