Телеканал НТН
Повідомити новину

Новини каналу

12 березня 2010, 13:53 Суспільство
У Столиці березнева відлига змила асфальти
У Столиці березнева відлига змила асфальти

Врятувати власну автівку. Нині їй найбільше загрожують ями. Їх по всій країні вистачає. На СТО справжній аншлаг. Намагаються врятувати колеса, диски й ходову. Рахувала небезпечні вибоїни на дорогах й Олена Ткаченко.

Олена Ткаченко, кореспондентка:

- Королева доріг. Перед нею вклоняються й маленькі автівки, й великі позашляховики. От тільки повага специфічна. Ям бояться всі.

Олександр Денисович, водій:

- Тяжело ездить, и машины бьются. Я езжу аккуратно, уже, слава Богу, опыт работы большой - скрепит, репит, но ехать надо.

Ями, вибоїни, тріщини. На столичних шляхах - пошкодження в асортименті. Цьогорічна першоберезнева відлига змила асфальт. Утім, зіпсувався він ще взимку.

Вадим Гуржос, голова Укравтодору:

- Важкі погодні умови, зимові умови, проникнення вологи у мікротріщини, подальше замерзання, розширення води в результаті замерзання спричиняє утворення ямковості.

І це ще й за таких перепадів температури. От сімдесят відсотків вітчизняних доріг й не витримали. Ще б пак, додають у Укравтодорі. Магістралі за часів незалежності практично не ремонтували.

Вадим Гуржос, голова Укравтодору:

- Дорога повинна кожні 5 років проходити поточний ремонт, кожні 12 років капітальний ремонт. Так у нас оці 5 і 12 років пропущені по 4-5 разів.

Працівник СТО:

- Ни один автомобиль среднего класса не рассчитан на такое бездорожье.

На станціях техобслуговування кипить робота. Зазвичай, коли ще сніг на вулицях, клієнтів у них немає. Тільки не цього року. Через ями автівки рвуть покришки та гнуть диски. І то - найменші клопоти. Б’ються підшипники, пружини і навіть лобове скло.

Вадим, власник СТО:

- Может, как погнется рычаг, это может повлечь за собой повреждение подрамника. Может погнуться поворотный кулак, может нарушиться стойка - развал схождения, стойку придется менять, все это дорого.

Розплачуватися за ремонт водієві доведеться з власної кишені. Це якщо не судитися з власником дороги. А така можливість існує. Утім, адвокати попереджають, стягнути гроші з утримувача шляхів буде складно.

Олег Мицик, адвокат:

- Вартість товарознавчої експертизи буде становити, напевно, десь до тисячі гривень. Перспектива стягнення відтягується в часі. Будуть певні витрати, пов'язані зі сплатою судового збору та витрати на інформаційно-технічне забезпечення. Час, нерви, послуги юриста, оскільки ця процедура надзвичайно непроста.

Якщо ж шофер має час та натхнення, варто зібрати документи. Схеми ДТП, фотографії пошкодженої автівки, ями. Та завзяття може скінчитися вже на початку. Адже в людини, яка потрапила у таку халепу, ДАЇвці заберуть права за порушення правил дорожнього руху. Й пошкодження автівки. Хоч і власної.

Сергій Будник, заступник керівника Департаменту ДАІ МВС України:

- Їхати тихенько, де є дорожні умови. Дають можливості дорожні умови, їхати 5 км - значить, треба їхати.

Тож варто навчитися ями обминати. Чи, принаймні, в’їжджати в них професійно.

Костянтин, інструктор автошколи:

- Тормоз нужно отпускать, вес его снижается вперед, авто как бы приседает на переднюю подвеску, а тот момент, когда вы отпускаете тормоз она немного подпрыгивает.

Головне - особливо не змінювати траєкторії руху та різко не гальмувати.

Працівник СТО:

- Мы советуем: лучше попасть в яму, чем в ДТП.

У вечірній час досвідчені водії взагалі рекомендують відмовитись від поїздок. І так - приблизно до літа.

Вадим Гуржос, голова Укравтодору:

- Нам треба в середньому 1 мільярд гривень для того, щоб в найближчі час, 3 місяці, щоб ліквідувати ямковість до травня на державних дорогах, до 1 червня на місцевих дорогах.

Поки ж дороги просто латають недорогими матеріалами. Кажуть, таких клаптиків вистачить на кілька місяців. А коли зроблять пристойний ремонт, як завжди, невідомо.

Олена Ткаченко, Віталій Савченко, НТН.