Телеканал НТН
Повідомити новину

Новини каналу

25 лютого 2010, 14:07 Суспільство
Київська влада бажає заборонити рекламу на дорогах
Київська влада бажає заборонити рекламу на дорогах

У великій кількості дорожніх аварій, виявляється, винні не погані дороги та недисципліновані водії з пішоходами, а рекламні щити. Такої думки київські чиновники , котрі й пропонують прибрати піар на узбіччі подалі з очей. Чи буде з цього бодай якась користь, дізнавася Борис Сачалко.

Олександр за кермом не один рік. Каже, рекламні щити його ніколи не відволікали.

Олександр, водій:

- Когда в пробке стою, так они меня даже забавляют, отвлекают от пробки, чтоб не нервничать.

Таких, як Олександр - меншість, кажуть чиновники. Згідно з останніми дослідженнями, шістдесят вісім відсотків водіїв реклама на дорогах дратує. Поміркували чиновники й вирішили: піар з узбіччя прибрати. Ініціатором змін до відповідних законів виступив Укравтодор. Щоб питань не виникало, підготували пояснювальну записку:

"Наявність на автомобільних дорогах значної кількості рекламоносіїв, розміщених у безпосередній близькості від дороги, погіршує видимість дорожніх знаків, негативно впливає на сприйняття водіями дорожньої обстановки та відволікає від керування транспортними засобами, створює передумови до виникнення дорожньо-транспортних пригод".

Якщо законопроект підтримають депутати, вся придорожня реклама в містах у межах п’ятдесяти метрів та ста п’ятдесяти поза ними стає нелегальною. Її потрібно демонтувати. Рекламісти закон критикують. Піар уздовж шляхів - не головний призвідця аварій, кажуть вони й наводять російську статистику. Згідно з нею, реклама, як чинник відволікання водіїв - аж на сімнадцятому місці.

Роман Панамарчук, виконавчий директор асоціації зовнішньої реклами:

- В першій десятці серед перших факторів ризику було дорожнє покриття, пости ДАІ, мобільні пости, некоректна поведінка інших водіїв.

Річ не турботі про водіїв, заявляють рекламісти. Річ в абсолютно іншому.

Роман Панамарчук, виконавчий директор асоціації зовнішньої реклами:

- Це чиновник виходить зі свого бажання і каже: "хочу - не хочу, дам - не дам". Перелік причин, через який чиновник укравтодору може відмовити розміщення реклами, він сміховинний. Тобто, перспективні плани щодо будування цих доріг. Ну, про які ми плани говоримо, якщо ніхто не знає, що автодор буде робити через два-три роки.

В Европі проблем з рекламою на шляхах не існує, стверджують експерти. І причина проста: там є чітка градація швидкісних, міських та другорядних доріг. Що більше встановлена швидкість на дорогах, то складніше отримати дозвіл на розміщення піару. Приміром, у Німеччині рекламний щит не може стояти ближче ніж за 100 метрів від автобану.

Юрій Лазуто, заступник голови координаційної ради асоціації безпеки дорожнього руху:

- Майже та ж ситуація в Австрії. Заборонена реклама, де б не було: 200, 250 метрів, 150 метрів 10 метрів. Чехія - там ще складніша ситуація. Щоб отримати дозвіл, треба пройти усі інстанції, і навряд чи отримаєш цей дозвіл.

Поправки до закону вже схвалив уряд, нині їх вивчають нардепи. Щоправда, коли відбудеться обговорення в парламенті, невідомо.

Борис Сачалко, Кирило Коротких, Олександр Кругликов, НТН.