Володимир Дмитренко, заступник керівника відділу ГУ міліції міста Києва: «Автомобілі готувалися для перегону закордон, до країн Балтії та у Польщу. Для того, щоб легалізувати автомобілі, документи ввозились з-за кордону, ввозились фрагменти рам із номерами».
І дарма, що машини елітні. Дешева сигналізація, як той казав, і в Африці не працює. Не завила вона на дорогущих легковиках. Залізних коней у лицарів суспільства викрадали просто на вулиці. Уже чотири міліціянти знайшли, ще десяток – шукають.
Володимир Дмитренко, заступник керівника відділу ГУ міліції міста Києва: «Заволодіння транспортними засобами скоювали за допомогою надсучасного обладнання, це автограбери - комплекси, які здатні сканувати частоту, на яких працюють автосигналізації».
Грабер – головний біль українського водія. Прилад, що зчитує, запам’ятовує, легко відтворює код сигналізації та відчиняє машину. За кризи диво-відкривачки популярні.
Сергій Добровольський, експерт з автомобільних охоронних систем: «Система, ее слабое место – код. Там производитель экономит на всем. То, что маленький радиус действия систем с обратной связью – куда ни шло, а вот код... Кодировки используются ужасно примитивные, что устройства, позволяющие их открывать, можно купить на рынке от 200 долларов».
Придбати грабера просто. Його продають через Інтернет, і цього ніхто не контролює. Бо сконструйовано пристрій зі шляхетною метою – щоб перевіряти надійність сигналізації. Коштує диво-відкривачка – від 2 до 8 тисяч доларів. А інструкція до неї - в тому таки всесвітньому павутинні.
Майстер-клас дають затримані з Донецька.
Затриманий: «Когда человек выходит и закрывает машину на сигнализацию, то я нахожусь рядом, непосредственно вблизи, сканирую сигнал на свой прибор. После этого, когда человек удаляется, подхожу к машине на метр-два и открываю ее своим прибором, нажатием кнопки».
Юрій Седнєв, керівник відділу МУ міліції міста Донецька: «Это у них была работа. Они безработные, в их пользовании есть личный автомобиль, приобретенный сканер и с этим сканером они выезжали, высматривали стоянки. В первую очередь попадают стоянки возле крупных торговых центров. Потому как там есть видеонаблюдение, но нет охранника».
А тому міліціянти радять не шкодувати на сигналізацію. Хто тих міжнародних крадіїв знає? Можливо завтра вони вподобають не «Лексуси», «Порші» й «Тойоти», а дешевенькі «Жигулі» й «Лади».
В‘ячеслав Бунін, старший інспектор УДАІ міста Києва: «Чим більше сигналізацій, тим більше шансів залишити автомобіль у себе».