Телеканал НТН
Повідомити новину

Новини каналу

10 серпня 2015, 23:43 Здоров'я
Як водіям не перегрітися за кермом?
Як водіям не перегрітися за кермом?

У Києві через спеку просто за кермом помер 59-річний чоловік. Він мав проблеми зі здоров'ям, а через погоду вони загострилися. Тож знепритомнів і врізався у відбійника. Спекотно в Україні буде щонайменше до кінця тижня.

Некерована Тойота, що вилетіла на узбіччя та зупинилася біля відбійника, неабияк налякала випадкових свідків. Люди одразу побігли до машини і побачили нерухомого водія, що лежить на пасажирському сидінні. У 59-річного чоловіка схопило серце. Свідомість він втратив просто під час руху. Медики кажуть - спричинити фатальні наслідки могла шалена спека.

Вікторія Форосенко, лікар-терапевт:

- В якійсь момент біль іде по наростаючій, якийсь момент показує, що вже не добре. Тому від цих моментів не можна відмахуватись, не можна їх ігнорувати. Погіршення самопочуття - це сигнал зупинитися, припинити рух, з'їхати і вже там по ситуації діяти.

Через рекордні температури втратити свідомість може і здорова людина. Просто перегрівшись у машині.

Ірина Винокурова, кореспондентка:

- Найчастіше жертвами теплових ударів водії стають після того, як сідають в автомобіль, що кілька годин простояв на розпеченому сонці. Заради експерименту ми поставили машину на сонце всього лише на кілька хвитлин, і зараз за допомогою переносного термометру поміряєм температуру в салоні. Зараз тут 59 градусів. Це просто пекло.

На вулиці ж +38!. Тож cідати у розпечений салон небезпечно.

Вікторія Форосенко, лікар-терапевт:

- Перед тим, як сідати за кермо, абсолютно всім, не тільки хворим людям, потрібно машину провітрити. Необхілдно відкрити вікна-двері, включити вентилятор на максимум і постояти, почекати, поки звідти вивітриться жарке повітря.

Вчені вивчали поведінку водіїв у спеку - і дійшли сенсаційного  висновку: стан людини, що довгий час була на сонці, схожий до алкогольного.

Вікторія Форосенко, лікар-терапевт:

- Йде зниження реакції, що теж за кермом неприпустимо. Більш підвищується вирогідність аварійних ситуацій, неадекватного рішення і рішення, прийнятого запізно.

А от на роботу самого автомобіля погода аж ніяк не впливає - кажуть працівники СТО. Однак це лише коли автомобіль в нормальному технічному стані і пройшов передспекотну перевірку.

Олександр, працівник СТО:

- Проверяется забитость радиаторов, проверяется работа термостата, проверяется работосопсобность помпы, это водяной насос. К чему это может привести, если это вовремя не сделать? Может перегреться двигатель, и у нас произойдет закипание охлаждающей жидкости.

Тож машина спеку витримає, а от аби водію в ній було комфортно - фахівці радять паркуватись у затінку та закривати лобове скло спеціальною захисною фольгою. Охолоджують салон і затемнені вікна.

Олександр, працівник СТО:

- Тонированые стекла действительно влияют на то, что салон меньше нагревается, потому что у нас прямые солнечные лучи проникают, защита от ультрафиолета.

Та найголовніша порада водіям за шаленого сонця: якщо погано себе почуваєте, у жодному разі не сідати за кермо. Крім того, не залишайте у салонах машин дітей та тварин. Навіть на кілька хвилин. Для них сидіння у зачиненому розпеченому автомобілі може закінчитись фатально.