Автошахраям пана Бориса не обдурити. На підробних документах і номерах до автівок вже зуби з’їв.
Пан Борис: «Ну, я експерт. Я ж маю бачити».
На перевірку оригінальності номерів кузова і двигуна чоловік витрачає в середньому 20 хвилин.
Борис Белянкін, фахівець експертної служби ДАІ: «Досить часто вварюють панель з номером кузова. Ми перевіряємо, дивимось, герметик заводський чи ні. – А як можна відрізнити заводський від не заводського? – Ну, це вже професійне око і ті хто перебиває, або змінює агрегати. – Ті цим також професійно займається. Ну, але тут він не змінювався. І номер кузова також. Це професійно видно».
Останнім часом кількість підроблених номерів зросла. Тому фахівець радить не перевіряти машину самому. Людина, яка на цьому не розуміється, навіть номерів усіх не знайде.
Всі номери фіксуються у спеціальній базі даних. Туди ж заносять детальний опис машини. Під час наступної перевірки ДАІ-вці дивляться, чи змінилася машина візуально. Поки пан Борис перевіряє номери кузова й двигуна, його колега – техпаспорт. Обидва кажуть – їх підробляють дедалі частіше.
Наталя Карпенко, фахівець експертної служби ДАІ: «То есть, конечно, если человек осматривает машину и берет документ, нужно посмотреть плотность этого документа. Конечно же смотрим на голографические изображения, надо посмотреть под наклоном, как переливается голограмма, посмотреть, нету ли различие в свете от основного цвета, потому что очень часто используют чистку, и это все меняют».
Щоб не купити кота в мішку, можна пройти перевірку в ДАІ і ДО купівлі авта. Тільки сплатити за такі послуги.
Працівник ДАІ: «Будь-ласка. Автомобіль звідси виганяєте, проплачуєте квитанції, печатаєте висновок, а потім до мене».
Максим так і зробив. Тепер знатиме напевне.
Максим, мешканець міста Києва: «Мені ось експерт скаже – крадена, чи не крадена. Після цього я вже буду впевнений абсолютно».
Проблема з продажем крадених автівок дійсно серйозна. Кримські інспектори тільки за 10 днів виявили 6 машин-двійників та чимало з неправильним маркуванням.
Павло Павлюков, старший інспектор сектора ГУ ДАІ АР Крим: «Данные транспортные средства используются с отдельными номерами узлов агрегатов, а также техдокументов, которые предусмотрены правилами, то есть это доверенности и талоны, имеющие признаки подделки».
На відміну від столичних кримські міліціянти запевняють – перш ніж перевіряти машину в ДАІ, можна й самому зазирнути під капот. Очевидні вади можуть побачити й непрофесіонали.
Дмитро Працовський, інспектор Сімферопольського відділу реєстраційно-екзаменаційної роботи: «Еще нужно обратить внимание на номер кузова, нанесенный на транспортное средство, чтобы он был без коррозии, не удален, не поврежден, чтобы легко читался».
А ще – не купувати машину за довіреністю. В разі, якщо вона крадена, у вас просто її заберуть. То ж найнадійніший метод – зняти з реєстрації, пройти відповідні перевірки та оформити її на себе.