Телеканал НТН
Повідомити новину

Новини каналу

6 травня 2016, 22:26 ДТП
Найдовший в України міст перебуває в аварійному стані
Найдовший в України міст перебуває в аварійному стані

Тріщини, провалини і перенавантаження. У Черкасах взялися обстежувати міст, який проходить через Кременчуцьке водосховище і є важливою транспортною артерією області. Ця гребля - найбільша в Україні: разом із мостом її довжина сягає майже 17 кілометрів. Якщо залізобетонну конструкцію терміново не відремонтувати, їздити там стане небезпечно.

Легковики й вантажівки, мотоцикли й автобуси. 12 тисяч тон щодоби. Таке навантаження кожного дня лягає на Черкаській міст. Вага, що вдесятеро більша від запланованої проектною документацією, руйнує споруду.

Геннадій Андреєв, заступник керівника управління служби доріг у Черкаській області:

- Дане пошкодження виникло в результаті проїзду негабаритного вантажного транспорту, сам міст має габарит сім, а повинен мати десять при другій категорії.

За більш ніж півстоліття цей міст не бачив капітального ремонту. Обстежити конструкцію й оцінити загрози взялася спеціальна комісія. Фахівці шокували висновками - споруду вже й ремонтувати запізно, треба замінити величезні її частини.

Віталій Полтавець, керівник управління цивільного захисту Черкаської облдержадміністрації:

- Стан жахливий, тут простим ремонтом не обійдеться, там є необхідність в заміні майже двох тисяч плит, потрібно буде замінювати деякі конструкції, класти нове дорожнє полотно, це дуже великий обсяг робіт.

Востаннє міст латали ще у 2009-му. Тоді замінили лише частину плит, бо грошей з бюджету виділили лише п'яту частину від запланованого. З того часу проблема лише загострюється - транспорту на шляху дедалі більше, а вантажівки все важчі.

Юрій Настенко, керівник служби автомобільних доріг у Черкаській області:

- Міст розрахований, в свій час був розрахований на інтенсивність руху в 2,5 тисячі тон на добу, зараз близько 12 тисяч, більшість грузового транспорту, десь 60% ідуть з перевантаженням, тобто більше 40 тон.

Відремонтувати міст лише силами обласного бюджету - нереально, кажуть чиновники. Якщо сім років тому на це потрібно було майже 90 мільйонів гривень, то нині в рази більше. І зволікати вже неможна!

Юрій Ткаченко, голова Черкаської облдержадміністрації:

- Це сквозна діра, в яку може потрапити будь-яке авто, і може трапитись ДТП, як і було на мосту вже не раз. Ситуація вкрай є надзвичайною, і тому ми зараз спеціальною комісією зафіксуємо надзвичайний стан, і коли буде проект і проведена експертиза, ми звернемось до держави за відповідними коштами з резервного фонду.

Нині спеціалісти щодня моніторять стан черкаського мосту. І запевняють: якщо виникне хоча б найменша загроза масштабного руйнування - проїзд одразу ж закриють. Тоді весь транспорт спрямують на інший берег Дніпра - в кількагодинний об'їзд.