Масштабна аварія колектора у столиці. На одній із найбільших вулиць Києва - Борщагівській - провалився асфальт. На щастя, авто не втрапили у яму, адже шлях одразу перекрили. Дірку в трубі комунальники поки залатали, але без капремонту прорвати колектор може будь-де. Чого лопають столичні труби і коли проїзд дорогою дозволять повністю?
Ігор Шумик, кореспондент:
- Перекрита дорога, забороняючий знак - найближчі кілька днів водіям радять не потикатися на вулицю Боршагівську, а їхати в об'їзд.
Все через масштабну недільну аварію колектора навпроти корпусів КПІ. Каналізаційна труба вибухнула просто під дорогою. 20-сантиметровий шар асфальту провалився, утворилася величезна яма. Диво, що у величезне провалля не впали люди або автомобілі. Сьогодні тут і досі паралізований весь рух. Зранку полісмени пропускають туди лише місцевих мешканців і тих, хто везе продукти.
- А как туда мне, на Борщаговку, через Победы?
- Через Победы!
Євген Лобур, інспектор патрульної служби:
- Борщагівська вулиця за переулком КПІ перекрита, колекторна труба лопнула, всі полоси, всі три.
Глибина страшного урвища 5-6 метрів, діаметр його вдвічі більший. Аби не було подальшого зсуву, комунальники, як можуть, продовжуть укріплювати дорогу.
Олег Шнирук, свідок:
- Латки ставити - це ж не справа, завтра в другому місці, післязавтра в третьому.
Олег Миколайович своєї рідної вулиці боїться, як вулкана, бо знає - уздовж дорожнього полотна тягнеться колектор, який вряди-годи руйнує асфальт, від чого постійно й стаються аварії.
Олег Шнирук, свідок:
- Колектор старий, такі пориви часто бувають, і в принципі тому, може, це й повязано, шо не так швидко.
Колектор забирає каналізацію з будинків Святошинського і Солом'янського району. Поки мешканцям масштабна аварія не завдає клопоту.
Світлана, мешканка м. Києва:
- Вода є, туалет працює, все добре, ніяких питань немає. Прибирали, все працює, ніхто нічого не жалувався, все нормально.
А ось найбільше нарікань у водіїв. Страшну яму доводиться об'їжджати за кілька кілометрів.
- Прийдеться об'єзжать, і хороший крюк дєлать, хороший крюк, ну счас попоробуєм как-то через двори...
Нині на місці працюють служби водоканалу, але чому другий день не можуть залатати шлях і зробити нормальний проїзд - тут не кажуть, дбають про дорожні знаки.
- Скліьки часу, щоб її полагодити?
- Годину. Не знаю, ми по знаках...
Керівництво водоканалу запевняє: робить усе, що в їхніх силах. Мовляв, максимально швидко укріпили дорожнє полотно і відкачують каналізацію іншою трубою. Пошкоджену трубу замінять новою на 120 метрів, коштуватиме це 8 мільйонів гривень. Про заміну усього колектора казати годі.
Андрій Білик, генеральний директор Київводоканалу:
- Кошторис таких робіт, загальна протяжність 3 кілометра, орієнтовна вартість по всій протяжності 65 - 70 млн гривень, оперативно вирішити питання виділення коштів - це неможливо.
Інженерні мережі столиці - це 2700 кілометрів труб, третина в аварійному стані, тому рвонути може будь-де. Фактично кияни щодня ходять та їздять по пороховій діжці.
Ігор Шумик, кореспондент:
- Більшість інженерних мереж столиці зношені і латані-перелатані. Самому колектору, де стався прорив, 42 роки. Де може лопнути наступного разу - комунальники не знають, але кажуть: це лише питання часу.
Під вечір понад урвищем на Борщагівській таки пустили автомобілі, але через провалля тут страшні тисняви. Так триватиме цілий місяць, адже повністю завершити ремонт колектора і відновити рух автомобілів обіцяють встигнути лише до 1 вересня.