Телеканал НТН
Повідомити новину

Новини каналу

9 квітня 2014, 13:35 ДТП
Інноваційну систему безпеки на шляхах розробили американці
Інноваційну систему безпеки на шляхах розробили американці

Як зменшити кількість аварій і тисняв на автошляхах - знають американці. За океаном вигадали систему, котра дає змогу водіям завчасно дізнаватися про ймовірні ДТП. Машини самі аналізують ситуацію на дорозі й немов розмовляють одна з одною.

"Кругозір" системи V2V аналізує ситуацію в радіусі 270-300 метрів в усіх напрямках - поза прямою видимістю. Раптом щось непередбачене - водій отримує сигнал на панелі поперед собою. Або ж його сидіння вібрує, чи в салоні лунає застережний звук. Ґрунтується технологія на бортових комп'ютерах, системах Wi-Fi, GPS-навігації й міні-радіоприймачах. Простіше кажучи, автомобіль вираховує власні координати та сповіщає власникові про небезпеку - приміром, про наближення до залізничного переїзду, де рухається потяг, допустиму дистанцію до інших машин, їхню швидкість або неминуче зіткнення. Запасні очі оновлюють інформацію до 10 разів за секунду і дають змогу транспортам немов комунікувати в реальному часі.

Грег Вінфрі, співавтор дослідження, працівник транспортного департаменту США:

- Принцип дії механізму нескладний. Мені це нагадує портативні радіостанції або рації, які колись ми всі мали в дитинстві. Текстові і звукові команди спрощують процес руху на дорогах і полегшують життя водіям.

У межах пілотної програми таким дивом обладнали 3 тисячі легковиків, вантажівок і автобусів у Мічиґані. В національній асоціації з безпеки дорожнього руху кажуть - за їхніми підрахунками, завдяки технології ДТП на автошляхах Сполучених штатів Америки поменшає на 80 відсотків. Звісно, йдеться про ті пригоди, які стаються не внаслідок вживання алкоголю.

Скотт Бельчер, співавтор дослідження, правник:

- Ця система змінить правила гри. Вона ефективніша за паски безпеки, подушки, механізми автоматичного контролю.

Подбали автори і про конфіденційність. Дисплей видаватиме лише загальну технічну інформацію про швидкість, дистанцію між транспортами, траєкторії рухів. Марок автомобілів, номерних знаків не повідомлятиме.

Скотт Бельчер, співавтор дослідження, правник:

- З-поміж іншого, технологія дасть змогу дізнаватися, хто схибив при кермі, хто винен у тій чи іншій ситуації. Після ДТП це інколи вкрай складно з'ясувати. Автовиробники відтепер змушені будуть ще більше дбати про безпеку. До того, як залізні коні сходитимуть з конвеєрів, їх робитимуть частиною цієї системи. Щоб на магістралі потрапляли машини ,"навчені" спілкуватися в такий спосіб.

Коштуватиме практична реалізація проекту до мільярда доларів - прогнозують автори ідеї. На вивчення всіх за і проти залишилося трохи менше 4-х років. Запровадити комунікації масово ініціатори проекту планують не пізніше 2017-го.