Більше ста автопригод сталися цьогоріч на Київщині з вини водіїв пасажирських автобусів. Такі дані оприлюднили в обласній ДАІ. Основні причини - втома водіїв та порушення ними правил дорожнього руху. Найчастіше грішать цим нелегальні перевізники.
Столичний аеропорт Бориспіль - одне з улюблених місць нелегальних перевізників. Їхати недалеко, тариф високий. Тож ДАІвці Київської області спільно з Управлінням Укртрансінспекції вирішили перевірити у водіїв дозвільні документи. Вже перший таксист виявився порушником.
Олександр Беренко, головний спеціаліст управління Укртрансінспекції Київської області:
- На даний момент у водія перевезення легковим автомобілем на замовлення. Для цього у водія повинна буть ліцензійна карточка і копія договору із замовником послуги, на даний момент у нього копія договору є, але вона не оформлена, бачите, чистий бланк, що є грубим порушенням.
Тож на фірму, в якій працює шофер, складають акт про порушення. Передбачений законом штраф - 1700 гривень.
Кермувальник цього автомобіля їздить з білою фішкою на даху, однак жодних документів на перевезення не має. Чоловік переконує - він не таксист.
Олег, водій:
- Ви таксист?
- Ні, а що це за фішка? Я не знаю, яка фішка.
- Там, нагорі.
- Де на горі?
- А про ліцензію ви чули?
- Чув про ліцензію, якби був таксистом, то вона б мені була потрібна.
- Ви просто водій?
- Просто водій.
А цей мікроавтобус привіз людей з Кременчука. Втім, його водій, як і попередній, переконує - перевезеннями не займається.
- Я везу знакомых, мы едем отдыхать, я не пасажиров везу.
- А куда едете?
- В Киев, на пляж. Пригласили родственники.
- А там у вас табличка.
- Автобус просто на маршруте стоит, я сегодня попросил отца: дай, я с людьми съезжу, да ради бога, дай. Я приехал отдохнуть.
Станіслав Стрілець, провідний спеціаліст Управління Укртрансінспекції Київської області:
- Даний водій здійснював нерегулярні перевезення, судячи з трафарету Кременчук-Київ. без наявності документів. У нього повинна бути ліцензійна картка на даний траснпортний засіб, договір із замовником транспортної послуги, у нього всього цього немає.
Тож власник мікроавтобуса теж має сплатити 1700 гривень штрафу. Та найбільше дивує те, що пасажирів відсутність у шофера дозволу на перевезення аж ніяк не хвилює.
- Мы на пляж едем.
З усіх зупинених продовж години лише водій автобуса Київ-Полтава мав усі документи.
- Це один із перевізників, у якого всі документи в наявності.
В ДАІ б'ють на сполох - цьогоріч як ніколи багато аварій саме з вини пасажирських автобусів та маршруток. Люди засинають за кермом через утому, перевищують швидкість, порушують правила висадки пасажирів. Зокрема, на Київщині аварійність зросла майже вдвічі.
Микола Шелест, старший інспектор відділу УДАІ в Київській області:
- За 6 місяців маєм 119 ДТП, за аналогічний період 12 року - 84. ріст 42%, в тому числі з потерпілими, 13 рік - 20 ДТП, 12 рік - лише 11. Ріст 82%.
Тож за півроку ДАІвці спрямували 15 клопотань про позапланові перевірки автоперевізників. У найбільших порушників відбиратимуть ліцензії. А нелегалів обіцяють виявляти і штрафувати.