Телеканал НТН
Повідомити новину

Новини каналу

7 листопада 2014, 12:53 Інше
Як воно - сидіти у транспорті, котрому під 80
Як воно - сидіти у транспорті, котрому під 80

Їм більше як півстоліття, а вони ніби щойно з конвеєра. Раритетні автомобілі дедалі популярніші в Україні. Одні скуповують машини задля інвестицій, а справжні колекціонери - аби тішити око та душу.

- Пойдемте посмотрим.

Юрій демонструє свою гордість, вісімдесятирічний Опель Супер 6.

- Двигатель так и остался в оригинале, можем взглянуть.

Автомобіль потрапив до України під час Другої світової війни як трофей визволителів Києва. Щоб реставрувати машину, довелось чимало попотіти.

- Решетку радиатора, одну фару пришлось отдельно доставать. Это по заказу мне присылали, потому что его не было.

Раритет на колесах припав до душі й кінематографістам. Його орендували разом із власником для фільму Матч.

- На этом автомобиле по сценарию ездила охрана губернатора, я исполнял роль водителя, и со мной ездили ССовцы.

У гаражі ще 60-річний американець Віліс - перший прототип позашляховика, та француз Ситроєн.

Юрій Іванченко, колекціонер та реставратор:

- Он самый дешевый автомобиль. Для самого простого француза он был вполне доступен.

Тетяна Стець, журналістка:

- Покататися на такому автомобілі, здавалося б, справа не з дешевих. Але не в цьому випадку. 100 кілометрів на цьому Сітроєні можна проїхати всього на 6 літрах бензину.

Красеня колекціонер реставрував найдовше - три роки. І це коли авто наймолодше в колекціїї, 75 року випуску.

Юрій Іванченко, колекціонер та реставратор:

- На заднем сидении жила собачка, спасибо ей большое - она не тронула только рулевое колесо и щиток приборов. Все остальное было съедено.

Нині машина - як щойно з конвеєра. За такий вигляд довелося викласти 10 тисяч доларів. Захоплення не з дешевих, адже раритети на колесах потрібно не лише реставрувати, а й ретельно доглядати.

Юрій Іванченко, колекціонер та реставратор:

- Зимой это, конечно, кощунство - гонять по распутице соляной, жалко все-таки автомобиль. А летом регулярно приходится одного, второго, третьего периодически проветривать.

Попри це, продавати своїх улюбленців Юрій не поспішає.

Юрій Іванченко, колекціонер та реставратор:

- Не хочется продавать, если продать, это частичку души своей. Хотя варианты были.

Лише за одного старигана Опеля можна вторгувати 20 тисяч доларів. Дедалі частіше про раритети на колесах кажуть, як про вигідну інвестицію. До прикладу, найдорожчий з них - Mercedes-Benz W196 1954 року випуску - 2013-го року на аукціоні у Великій Британії продали за майже 30 мільйонів доларів. Ціна така, бо легковик брав участь у чемпіонаті Формула-1 1954-1955 років, де виграв 9 із 12 перегонів. Проте фахівці застерігають: вигідно збути вдасться лише машини, випущені в мінімальній кількості і з унікальними технічним вирішенням. Бажано також, щоб авто мало свою цікаву історію.