Телеканал НТН
Повідомити новину

Новини каналу

17 червня 2014, 23:47 Інше
Повернення техогляду - за та проти
Повернення техогляду - за та проти

Технічний огляд автомобілів повертається! Принаймні це припускають у Державтоінспекції. Поки ініціатива на стадії громадського обговорення. Тож немає ані конкретних дат, ані механізму процедури. Та водії й юристи виступають проти повернення техогляду.

Олена Ткаченко, кореспондентка:

- Вони вже ніби пішли у небуття - оці картки на лобовому склі. Це відмітина про технічний огляд автомобіля. Він вже не обов'язковий, принаймні для приватного транспорту. Останній раз цю процедуру водії мусили пройти 2011-го, тоді ж її і скасували.

Техогляд - фікція! Тоді це визнали на найвищому рівні - у Верховній раді й Адміністрації президента. Власне, тому й анулювали. Фактично визнавши корумпованість Державтоінспекції.

- Той огляд, який був, він фактично перетворився на джерело корупції.

Утім, техогляд - це не формальність, а важлива процедура й одна зі складових безпеки на дорозі.

Олександр Калюжний, адвокат:

- Это целый комплекс диагностики, который проводят специалисты с помощью спецтехники, нельзя на глаз сказать, что у вас тормоза не рабочие, машина на подъемки, это целый комплекс работ, которые, конечно, оплачиваются.

Припускають - чимало аварій на шляхах сталося саме через хронічну несправність транспорту. Ось приміром, моторошна ДТП у столиці наприкінці квітня 2014-го: вантажівка протаранила тролейбуса.

Світлана, свідок:

- Плакали, руки переломані, ноги переломані, з голови кров тече, мальчик тут весь в крові сідел.

В аварії постраждали 19-ро, шестеро з них - діти. А все тому, що в багатотонки відмовили гальма. 

- Їхала машина оттуда, тормоза відказали у Камаза.

Нині в Державтоінспекції вирішили повернути обов'язковий технічний огляд. Поки ця ініціатива на стадії громадського обговорення. Тож деталей очільник Департаменту називає небагато.

Анатолій Сіренко, керівник Департаменту ДАІ України:

- Перші три роки, автомобіль коли новий, він може і не проходити держтехогляд, це не обов'язково, наступні - можливо, раз в рік, чи в півтора, чи в два, але коли автомобілю 15-20 років, то можливо проходити і 2 рази на рік.

Водії спантеличені: техогляд, кажуть, потрібен, але точно не в такому форматі, як був раніше.

- Есть много машин, которые должны проходить ТО, но этим не должны заниматься ГАИ.

- Если учитывать, что раньше система, по которой получали талоны ТО, была неправильная и можно купить, то с этой точки зрения против.

Погоджуються з цим й юристи. Й пропонують свій план унеможливлення корупції під час техогляду, як, приміром - встановлення камер спостереження.

Олександр Калюжний, адвокат:

- Такую функцию необходимо предоставить не сотрудникам ГАИ, установить камеры, но контроль установить в прокуратуре, например. В случае, если произошло ДТП, не бежать проводить экспертизу на исправность авто, а проверить, когда машина проходила техосмотр не по талону, а реально видеть - где он проходил ТО.

Чи дослухаються до порад ДАІвці - буде відомо наприкінці червня. До цього часу планують детально розглянути ініціативу повернення техогляду й зважити всі за та проти.