У зв’язку з проведенням Євро-2012 контроль над будівництвом шляхів посилився. Водій: «Ні, дуже незадоволений. Як таких доріг... яма на ямі».
Олександр українськими дорогами їздить чи не щодня. Безпечно, каже, на Бориспільській і частково на Одеській трасах. А на Житомирській більше 80-ти не розганяється.
Жартує: ями на шляхах - це такий своєрідний варіант контролю швидкості. Та побоюється, що чужоземці, які приїдуть на Євро-2012, такого контролю не зрозуміють.
Олександр Кривенко, водій: «Якщо туристи будуть їхати своїми автомобілями, це для них буде... Вони побачать, що таке - українські дороги».
Проблема загострюється влітку, - кажуть в автодорі. Коли температура повітря сягає +30-ти - під вагою транспорту просідає покриття.
Обмежити рух вантажівок складно. Ремонтувати траси мають раз на три роки, капітально - раз на 12.
Та шляховики отримують лише 30 відсотків від потрібної суми і вчасно поновлювати транспортні артерії не мають змоги.
Олександр Сухоносов керівник департаменту «Укравтодору»: «Це дороги, які були збудовані в 60-70 роки, які не ремонтувалися. Відсотків 80 доріг, які були збудовані і відремонтовані раніше, вони не відповідають сучасним навантаженням, не відповідають нормативним вимогам, і практично через недофінансування порушені міжремонтні терміни».
Клопіт не лише через недофінансування, – кажуть у МВС. А й через те, що в автодорах забагато крадуть.
Леонід Скалозуб, керівник Департаменту МВС України: «У нас тільки по обласним автодорам порушено 29 кримінальних справ, де розкрадання сягає від мільйона гривень і більше».
Ось і траса Київ-Чоп нещодавно скандалом уславилася. Кількамільйонне розкрадання грошей цього разу міліція добачила.
Василь Петренко, заступник керівника ГУ МВС України в Київській області: «Без проведення тендеру, зловживаючи службовим становищем, незаконно здійснили закупівлю робіт за бюджетні кошти, а саме - по капітальному будівництву автошляху Київ-Чоп, та спричинили збитки на суму півтора мільйони гривень».
Справою зацікавився сам міністр внутрішніх справ. Як це так, щоб одна з головних доріг, що до Євра готується, стала жертвою корумпованих українців?
Юрій Луценко, міністр внутрішніх справ України: «Зараз порушена кримінальна справа по факту розкрадання. Головне слідче управління МВС встановлює коло осіб, які спочатку будуть проходити як свідки, потім як підозрювані, і настане час, коли можна буде просити прокуратуру пред’являти їм звинувачення».
В автодорі ситуації поки що не коментують, але переконують – якщо винних знайдуть, то будуть вони з лав підрядних організацій.
Олександр Сухоносов керівник департаменту Укравтодору: «Підрядна організація, яка виконує, вона ще дає гарантійний термін, що дорога там буде рік. Гарантія, що там не буде нічого поганого. Якщо виникають якісь питання, підрядник за свої кошти зобов’язаний усунути такі деформації, які є».
Поки урядники чубляться, водії ламають машини на ямах. І не вірять у надійність навіть відремонтованих доріг.
Водій: «Ремонтують, а вони розсипаються всі через півроку».