З транзитників – транзитні гроші. Вже дуже скоро жителям інших міст, щоб потрапити до Києва потрібно буде платити щонайменше 5 грн. Ці гроші збиратимуться у спеціальних структурах і управліннях, які слідкуватимуть за екологічною ситуацією і станом доріг у столиці. Але найголовніше, аби ці гроші не проходили транзитом і повз них – у чиїсь кишені.
Щодня Києвом проїжджає 120 тисяч немісцевих автомобілів. Якщо з кожного брати по 5 гривень – сума набігає чимала. Щоправда, в адміністрації запевняють – такса лише орієнтовна, але не остаточна, її ще мають утвердити.
Сергій іще не зрозумів навіщо і ще не уяснив ціну питання. На привалі в столиці від колег почув – п‘ятигривневу платню ще можуть підняти. Якщо так – у Київ жодним колесом.
Сергій Крупка, далекобійник: «Работы практически нет. Еще и сделают платным Киев. Я не знаю. Просто никто в Киев не поедет, будете голодные сидеть. Ну, будем все голодные».
Столичні чиновники обурених заспокоюють. Не такий, мовляв, страшний чорт, як його малюють. Побори з транзитників будуть невеликі, та й почнуть їх брати лише тоді, як облаштують усі КПП. А це буде, щонайменше, років за три.
Денис Басс, перший заступник голови Київської міської державної адміністрації: «Мы сейчас только проектируем. Я думаю, что мы презентуем проект. Мы уже презентовали кое-что, а через три месяца мы презентуем все комплексно, когда проектанты завершать все роботы».
Критично нову ухвалу Київради коментують у Генпрокуратурі.
Віктор Кудрявцев, заступник Генерального прокурора України: «Що значить статус який позволяє? Це закон може постановляти певну плату, а не рішення Київради і такі збори не повинні стягуватися з людей».
Не стежитимуть за виконанням закону й ДАЇвці. Розбрату з київською владою не бояться: закон державний – вищий, ніж закон Київський.
Василь Рублюк, керівник відділу департаменту ДАІ МВС України: «Якщо це буде законодавчо прийнято – звичайно ми це будемо виконувати. Якщо це законодавчо не буде затверджено, то звичайно, що ми не будемо виконувати».
Едуард Багіров, правозахисник: «Не может Киеврада принимать решения, которые нарушают требования закона. Закон имеет выше юридическую силу, чем решения Киеврады. Ближайшее время в судебном порядке это решения может быть оспорено. И любой человек, кому будут препятствовать при въезде в Киев, он может подать в суд и в рабочем порядке выиграть».
Щоби суперечок не виникало, спершу треба було подати версію закону до Верховної Ради, аж тоді приймати його на рівні міському. І, зрештою, платний в‘їзд – це не так погано, якщо є альтернативні, безкоштовні дороги до Києва. А в нинішніх умовах нова постанова порушує два Українські Закони, статтю конституції та Конвенцію про захист прав людини.
Едуард Багіров, правозахисник: «Вот это как в средневековье, когда стояли рыцари с мечами возле мостов, стояли рыцари, которые вымогали плату за проезд, вот мы немножко возвращаемся в средневековье».