Телеканал НТН
Повідомити новину

Новини каналу

17 лютого 2009, 11:27 Суди
Нове хобі українських пенсіонерів - складають літаки
Нове хобі українських пенсіонерів - складають літаки

Київ, Харків і Охтирка – такий новий перелік літакобудівних центрів України. Ось цей красень – перше дітище трьох колишніх льотчиків-охтирчан.

Креслення з Інтернету і 5 років на складання. Так в автомобільних гаражах Охтирки з’явилося одразу два літаки. Один уже готовий, до іншого створили лише каркас.

Віталій Цибулін, старший оперуповноважений УБОЗ на транспорті України: «Все конструкции, части самолета, все, из чего он сделан, поступило в Украину контрабандой… Почему он не может быть сертифицирован: в самолете двигатель с автомобиля «Субару», колеса от мопеда, тормозная система от мотороллера, то есть чисто конструктор».

Сергій Таранушич, сумський транспортний прокурор: «Для зльоту цього літака його потрібно сертифікувати, а цього звичайно ніхто не робив. Фактично оперативні працівники присікли більш тяжкий злочин – це саме порушення безпеки польотів, оскільки зліт і посадка цього літака могли призвести до загибелі людей».

У літака – три власники, усі – члени авіаційного клубу. Запевняють, деталі придбали легально. А що немає дозвільної документації – то її й не треба.

Ігор Струковець, один із власників літака: «Для того, чтобы строить любительские суда аматорской постройки, не нужно никаких специальных документов. Этот вид деятельности в Украине не лицензирован».

Олексій Перхун, в. о. керівника лінійного відділу міліції на станції «Сумах»: «Самолет, как они сами его называют, аматорской авиации. Одноместный самолет. По конструкции они приближенные к торговой марке «Зодиак».

Аналогічний літак канадійської торговельної марки «Зодіак» коштує близько 60 тисяч доларів. Охтирці нібито оцінили власну модель удвічі дешевше. За словами правоохоронців, на пропонування пристав підприємець із Західної України.

Віталій Цибулін, старший оперуповноважений УБОЗ на транспорті України: «Один самолет они могут для себя сделать и сами попробовать взлететь, это личные их проблемы, но организовать производство и реализовывать – это запрещено законом».

Власники гнуть своєї: літака не продавали, його просто брав на випробування заможний приятель.

Ігор Струковець, один із власників літака: «На правах совместной эксплуатации он согласился помочь с юридическими вопросами и оплатить это дело».

Нині літака перевіряють експерти. Якщо вину конструкторів доведуть, їх оштрафують на суму від 50 до 100 неоподаткованих мінімумів.

Оксана Москаленко, Ганна Силаєва, Олександр Федчун, Сумщина, НТН