Телеканал НТН
Повідомити новину

Новини каналу

14 січня 2009, 12:21 Суди
Нові правила дорожнього руху: шахрайства уже відомі!
Нові правила дорожнього руху: шахрайства уже відомі!

Європейські правила на український зразок. Ще одна новація для водіїв – від тепер якщо Ви своїм авто наїдете на який-небудь стовпчик і пошкодите машину ви постане перед вибором, як же отримати страховку. Є два варіанти – чесний і нечесний.

Згідно з новими правилами такий випадок називають спричиненням аварійної ситуації, або ж порушенням правил, що спричинило пошкодження машини. Треба викликати ДАІ-вців і вони мають дати довідку про ДТП, яку Ви відносите у страхову компанію. Скандальне ж ноу-хау в тому, що навіть за такі дрібні порушення інспектори забирають посвідчення водія.

Тож дехто з водіїв вдається до хитрощів. Після ДТП машину залишають у людному місці, а потім із подивом виявляють – її хтось пошкодив. Для таких випадків у страхових компаніях існує відділ безпеки, який займається спеціальними розслідуваннями. Але якщо пошкодження невелике, страховики закривають очі на невеличкі шахрайства з боку клієнтів.

Сергій Куска, експерт: «Тому якщо там дійсно видно, що пошкоджено якоюсь іншою машиною, якщо там не видно, шо там дійсно торчить цей стовпчик, то страхова компанія визнає випадок страховим».

Ростислав, водій із 20-річним стажем, дивується – чому ще досі кермувальники не виходять революцію робити. Говорить – за п’янку за кермом штрафувати потрібно. А от чи доречно в нинішній економічній ситуації штрафувати за дрібні порушення – сумнівається. Киянин називає це війною між державою та водіями. У ній програвати не збирається.

Ростислав Кисельов, водій: «Ну, это, наверне, придется обманывать и державу, и страховую, потому что при этой то зарплате и еще семью оставить без копейки – просто невозможно».

Сам чорт ногу зламає, коли спробує розібратися у вітчизняному законодавстві. Виходить як завжди – пани чубляться, а у кермувальників лоби тріщать. Винного знайти неможливо.

Олег Трохименко, заступник керівника департаменту ДАІ МВС України: «Вы же сами вызываете ГАИ. Вам нужно для страховой компании решения суда. Есть законодательство. Есть выплата денег. Это решает суд. Грубо говоря – перебегал ли столб дорогу или нет?».

Не винна і страхова компанія – переконують юристи. Її працівники самі – у глухому куті, тож інакше діяти не можуть.

Едуард Багіров, юрист: «Они просто перестраховывают себя. Они говорят – да, вызывайте ГАИ. Они зафиксируют ДТП, в том числе проверят на алкогольное опьянения. Потому что страховая не может заставить водителя пойти к врачу. И они перестраховываются».

Щоби все було по-людськи треба тільки… змінити законодавство. Експерти вже не перший рік намагаються підняти рівень аварійного комісара: щоб він мав право сам оформляти ДТП і примушувати водіїв проходити медичне обстеження. Тоді все буде простіше: якщо комісар визнає, що водій не спричинив шкоди громадській або приватній власності та був тверезий – страхову компенсацію виплатять одразу. Та й штрафувати такого водія нема за що. Але досі європейські ідеї на українській землі зазнають повного краху.

Михайло Берлін, керівник асоціації безпеки дорожнього руху: «Количество ДТП очень много. Милиция не может на все выехать. И там где ДТП без травм, не такие сложные и тяжелые – на этом участке может аварийный комиссар работать, эти ДТП оформлять».

Відтак, уважно дивіться, панове, на які вам стовпчики наїжджати. Чим він важливіший для держави – тим більша буде сума штрафу.

Олег Трохименко, заступник керівника департаменту ДАІ МВС України: «Столбики ведь тоже бывают разные. Одно дело – наехать на пенек в лесу, а другое – наехать на опору, которая стоит денег. Это ограждение, которое местная администрация и службы ставили, а Вы ведь могли эту опору сломать и кто-то ж должен ее восстанавливать».

Усе логічно з точки зору законодавства, але нелогічно з точки зору Європи. Якщо ми прагнемо там опинитися, переконують фахівці, законодавство таки доведеться міняти.

Едуард Багіров, юрист: «В Европейских странах это принято компенсировать за счет местного бюджета. А у нас законодатель вбил себе, чтобы эти деньги распределялись не с бюджета, а с кармана. Можно понять депутатов. Они понимают, что чем больше доход в бюджет, тем больше они могут себе распределять.

Борис Сачалко, Кирило Коротких, НТН