Що саме трапилося о 18-й годині 22 січня на вулиці Трускавецькій, достеменно не відомо. Те, як 50-річна жінка випала з маршрутки, бачили зо два десятки людей. Однак ДАІ-вці, які за лічені хвилини прибули на місце події, нікого там не застали.
Ярослав Лущак, старший державтоінспектор відділу ДАІ міста Дрогобича: «Під час приїзду оперативно-слідчої групи на місце події ніяких очевидців, свідків не було. Тобто водій не записав свідків, не записав пасажирів, тому обставини події нам на сьогоднішній день не відомо».
Коли сталася трагедія, Мар`ян проходив поруч. Він бачив, як людина випала з автобуса. Решту дізнався з міських пліток.
Мар’ян, свідок: «Вона втратила багато літрів крові. З вух текла кров. Люди говорять, що були вільні місця і водій пропонував тій жіночці сісти. Але вона казала що зараз виходить… І тій жінці щось було погано і напевне рукою зачіпила двері».
Черепно-мозкова травма та велика втрата крові виявилися несумісними з життям. Жінка померла в кареті швидкої. Водій своєї провини не визнає - про це розповідає керівник перевізної фірми, якій належить маршрутка. Запевняє, все було у належному технічному стані.
Ігор Барна, власник фірми: «До водія звернулася жінка з такими словами, які я передаю дослівно: «Йой, йой, зупиніть мені тут машину». І з його слів – сказав, що через 100 метрів буде зупинка. І в той момент почув відкриття дверей. Водій своєї вини не бачить».
Юрій Никируй, співробітник УДАІ у Львівські області: «В даному випадку, в такому автобусі як оцей «Мерседес», водій не може вплинути на те, щоб пасажир не відкрив дверей».
Кермувальник не завжди винен, ділиться досвідом ДАІ-вець Юрій Никируй. Каже, пасажири мають засвоїти кілька правил власної безпеки. Коли є можливість, слід вибирати місця всередині салону - там безпечніше. І заодно спрогнозувати, де опиниться людина в разі екстреного гальмування. До прикладу, ось це переднє сидіння є зоною ризику».
Юрій Никируй, співробітник УДАІ у Львівські області: «Немає дуги, за яку пасажир міг би спертися чи триматися при необхідності».
Переобладнаний вантажний автобус не завжди небезпечніший за пасажирський, каже ДАІ-вець. З ним згідний і водій Іван – чоловік демонструє новеньку маршрутку вітчизняного виробництва.
Автобуси – це часто пастка для пасажирів, каже Іван. Ось, приміром, бачок для тасолу, який знаходиться за сидінням водія. Сидячи біля нього, можна серйозно постраждати.
Іван, водій маршрутки: «Вистрілював бачок, вистрілював. Розривало його та й обпікало, шофера було обпікло, пасажира було обпікло».
Щоб отримати відшкодування в разі лиха з вини перевізника, пасажир має грамотно діяти, каже юрист Олег Мицик. Найперше, потрібно вимагати квиток – це документ, який засвідчує факт присутності у транспорті.
Олег Мицик, юрист: «Друге, чи то пасажир, який потерпів, чи його родичі, які були поряд, чи друзі повинні максимально зафіксувати кількість свідків – елементарні дані про них, контактні телефони. І третє – якщо порушення правил водієм очевидні і внаслідок отримано якесь ушкодження вимагайте зупинки перевезення, хоча це і створить незручності для пасажирів, і виклику працівника ДАІ для складення протоколу, який зафіксує сам факт порушення…»
На практиці ж усе складніше. Чотири роки тому у Львові з маршрутки випав 6-річний хлопчик. Від отриманих травм він помер. Слідство триває досі. Два роки тому в Дрогобичі за схожих обставин загинув чоловік. Водія засудили на 4 роки умовно. Півтора року тому через те, що водій маршрутки різко рушив, пані Оля ушкодила хребет і ледь не стала інвалідом – слідство триває досі.
Ольга, постраждала: «Я упала на тумбочку, где кладутся деньги за проезд. За это время водитель даже не обратил внимания на меня, не подал никакого сожаления и не спросил, не нужна ли мне помощь».
У всіх випадках родичі не отримали не лише компенсацій, але й елементарних вибачень.