Телеканал НТН
Повідомити новину

Новини каналу

21 квітня 2015, 23:32 Суспільство
Нелегальні газові заправки - загроза для економіки та безпеки
Нелегальні газові заправки - загроза для економіки та безпеки

Бомба уповільненої дії. У Києві в рази побільшало газових заправок. Чиновники кажуть - дві третини з них працюють незаконно. Чим загрожує експлуатація таких АЗС та як у Київраді збираються боротися з нелегальними заправними модулями?

Ці аматорські відеокадри наочно демонструють, яким небезпечним може бути газ. Навіть невелика цистерна з голубим пальним під час вибуху може накоїти чимало лиха, а тим  паче, якщо рвоне поблизу багатоповерхівки чи зупинки громадського транспорту.

Віталій Даниленко, депутат Київради:

- Есть объекты, которые находятся прямо во дворах жилых домов, многоэтажных, на парковках. Наверное, это кому-то интересно и прибыльно. Ну можете представить, там дети гуляют рядом - и происходит возгорание. 

Столичні чиновники взялися перевіряти законність та безпеку газових заправок. За результатами проведених рейдів - 80 відсотків таких АЗС працюють з порушеннями і не доплачують у бюджет.

Віталій Даниленко, депутат Київради:

- По самым нижним расчетам, если одна бочка газовая торгует 2 куба в день, то есть это предел ее рентабельности - мы не добираем в местный бюджет 10 миллионов 800 тысяч гривен в месяц. Мы ищем средства на детские площадки, стадионы, а у нас есть под боком люди, которые зарабатывают деньги, а мы ничего не получаем.

У переважній більшості випадків бізнесмени у гонитві за надприбутками не зважають на безпеку і встановлюють газові АЗС де заманеться. Рятувальники зазначають - контролювати безпеку роботи станцій не можуть, адже майже рік діє мораторій на перевірки, тож аби запобігти трагедії, можуть лише надавати інструкції.

Володимир Цімох, співробітник відділу техногенної безпеки ГУ держслужби з надзвичайних ситуацій у м. Києві:

- Все обладнання, яке знаходиться на території АЗГП, повинне бути заземлене, встановлений блискавкозахист, проведений замір опору ізоляції електромережі, як силової, так і освітлювальної, забезпечений гучномовним зв'язком.

Аби на власні очі побачити, як діють газові заправки, прямуємо до першої-ліпшої станції. Тут комплекс вже змонтований, та власник переконує - працює в тестовому режимі і торгувати, поки все не перевірить, не збирається. Та попри це, ніяких документів про законність його діяльності показати так і не спромігся.

- Пока что нет сертификатов, сейчас мы только проверяем герметичность системы, и все. Пока мы не продаем, не торгуем зараз.

Підприємець каже - буде вести справи лише за законом, та чомусь на зважає на серйозну загрозу аварії: АЗС категорично заборонено розміщувати під дротами високовольтних ліній електропередач. За сто метрів - ще один газозаправний модуль. Тут працюють на повну. Та й цей заправник не може надати жодних документів.

- Ви можете показати сертифікати якості на пальне, сертифікат вашого навчання, як спеціаліста? Є ж якісь бумаги? Є касовий чек?

На вимогу водія надати чек продавець кліпає очима.

- Касовий апарат, покажи касовий апарат!

- Зломаний.

- Зломаний?

- Ну що я можу пояснити, хлопці. Бачите?

Та сам заправник з приводу відсутності будь-яких дозволів не переймається.

- Ти ж вроде толковий хлопець, не наркоман. За тебе в державу не платять ні копійки. Ти тут працюєш, сам підтвердив, нелегально. Тобто тебе це власштовує?

- Мене - да.

Разом з тим, в українській асоціації скрапленого газу запевнили - таке пальне не настільки небезпечне, як про нього кажуть. І у порівнянні з бензином та дизельним пальним газ  - екологічний продукт. Але в асоціації також підтримують чиновників з Київради. Кажуть - з нелегальними заправками потрібно розбиратись якнайшвидше.

Олег Широков, виконавчий директор української асоціації скрапленого газу:

- Основная претензия у нас, как ассоциации и как города, киевской власти: это первое - создание недобросовестной конкуренции на рынке. Заправки работают не в правовом поле, они не платят налоги. Они предлагают потребителю некачественный продукт, то есть они дискредитируют саму отрасль.

В асоціації вважають - потрібно виробити механізм боротьби з несумлінними бізнесменами. Однак боротися з нелегалами потрібно так, аби під удар не потрапили компанії, які працюють за законом.