Телеканал НТН
Повідомити новину

Новини каналу

1 листопада 2013, 23:33 Суспільство
Проблеми приміських електропоїздів
Проблеми приміських електропоїздів

Зайці й пільговики - основні пасажири приміських електричок. Саме через них цей вид перевезень страждає від величезних збитків. Як нахабно поводяться безквиткові пасажирами - на власні очі побачили наші кореспонденти.

Олена Ковальова працює роз'їзним касиром, тобто обілечує пасажирів безпосередньо в електричці. Свою роботу називає екстремальною.

Олена Ковальова, касирка:

- Бувають такі ситуації, що й викидають, і бейджики обривають, і пхають, і матюкають.

І все лиш тому, що жінка закликає сплатити за проїзд. На доказ слів залізничники запрошують знімальну групу разом проїхатися в транспорті. Рушаємо в напрямку Яготина. З кожною станцією людей у вагоні більшає.

- О! Оце щаз нас знімуть, як ми залазим у вагони, яка толпа.

Починаємо перевіряти. Спочатку не ховаємося - знімаємо процес на камеру. Ось і перший заєць.  

- Пасажири, подимаємся!

- Та я йду, чого ви, чого кричите на мене!

Утім, присутність журналістів та й міліції змушує заплатити. Подібних цим хлопцям іще чимало у вагоні. В кожного свої аргументи.

- Там, где я садился, нет касс.

Ховаємо камеру. Результат не забарився - люди просто відмовляються платити.

- Женщина, заплатіть будь-ласка за проїзд.

- У мене немає.

- То чого ви сюди зайшли?

- У меня проїздний вихідного дня - не вигодно брать.

- Якщо вам не вигодно брать, то не беріть його. Куди ви їдете, ні - то проходьте на вихід.

Інша пасажирка теж посилається на відсутність грошей.

- Єслі тута немає - їдьте маршруткой, я б і самолетом, але не беруть, он последні копійки вишкребла.

Квиток, приміром, Київ-Баришивка коштує вісім гривень. Тоді як така сама маршрутка всі 20. Але користуються електричками, бо, вочевидь, прагнуть зекономити. Касири безсилі - змусити купувати білет не можуть.

Альона Залевська, інженер відділу Київської дирекції залізничних перевезень:

- Так що саме - проходимо, він п'є пиво, а на проїзд у нього коштів немає! Ми нічого зробити не можемо.

Що ж таки може змусити купувати людей квитки - думки розділилися.

- Штрафовать сложно, потому что если штраф большой, то человек просто выйдет и все.

- Якщо будуть штрафи - будете платити?

- Думаю, шо так.

- Як буде чиста електричка, і нормальна, і побільше будуть люди платить.

Рухомі склади й дійсно застарілі. Деяким потягам уже по п'ять десятків років. Утім, це замкнене коло - за що їх оновлювати, коли від людей не отримують платні. Ціни на квитки й так лояльні, залізничники намагаються їх не підіймати. До того ж залізниця сама платить за проїзд пільговиків - а це вагома стаття витрат.

Олександр Гудков, перший заступник керівника ГУ приміських пасажирських перевезень:

- Доходы от этих перевозок составляют 500 млн грв в год. А расходы эксплуатационные на организацию перевозок - 4 млрд, то есть ежегодные убытки от пригородных пассажирских перевозок составляют 3,5 млрд грн, процент покрытия расходов 12-12,5 %.

Півтори тисячі потягів на добу, більше мільйона пасажирів. Приміські електрички залишаються чи не наймасовішим транспортом в Україні, але поки - чи не найзбитковішим. Пасажирів, як можуть, стимулюють платити за перевезення. На станціях встановлюють турнікети, щоб зайці не могли вільно дістатися потяга.

Олександр Гудков, перший заступник керівника ГУ приміських пасажирських перевезень:

- Если речь идет о Киев-пассажирский, это полностью зарежимленная станция, с турникетами-системами, то такой конечно процент мизерный, разве что проскочит кто-то или перелезет через забор.