Телеканал НТН
Повідомити новину

Новини каналу

22 червня 2010, 15:37 Здоров'я
У Києві розробили нові правила виклику "швидкої"
У Києві розробили нові правила виклику "швидкої"

Швидка допомога насправді потрібна не всім. Принаймні, ті, в кого піднявся тиск, заболіла голова чи піднялася температура - можуть дочекатися дільничного лікаря чи самі піти до поліклініки. Розмірковуючи так, у Києві розробили і вже ухвалили нові правила виклику лікарів.

Марина Борисполець, кореспондент:

- Їх не змінювали з першого липня 1947 року. Правила роботи та користування каретами швидкої медичної допомоги. І от нині Київрада проголосувала за нововведення.

Працівники швидкої змінам радіють. Кажуть, їм уже набридло їздити на виклики до людей, яким термінова допомога не потрібна.

Володимир Царенко, лікар міської станції швидкої медичної допомоги:

- Сімдесят відсотків викликів швидка робить до людей, які не потребують негайної допомоги, той же самий тиск і температура - це той стан людини, коли лікар може приїхати на протязі дня.

Їх викликають усі, кому не ліньки. Чи болить голова, чи підвищилася температура, і, навіть, коли просто не хочеться йти в поліклініку, щоб здати аналізи.

Анатолій Вершигора, головний лікар міської станції швидкої медичної допомоги:

- Кожен, хто звертається до швидкої допомоги, він не думає, що в цей час комусь потрібна допомога, температура нам виклик поступає. 23 года дитина умирає. Температура - згорає, три дня боліє, а в поліклініку звернутися не може він.

За новими правилами, швидка виїжджатиме тільки на такі симптоми: непритомність, судоми, раптові розлади дихання, блювання кров'ю, гострий біль у животі, усі види травм, ураження електричним струмом, блискавкою, за надзвичайних ситуацій та порушення нормального перебігу вагітності. На всі інші виклики реагуватимуть невідкладна допомога, психіатрична швидка або дільничний лікар.

Алла Шлапак, керівник комісії Київради з питань медицини:

- З метою прийняття і розробки цих правил стало декілька пунктів. Перше - це захистити права медиків, які надають дані види допомоги, покращити якість, захистивши права пацієнтів і упорядкувати процедуру.

Вирішуватиме, чи поїде на виклик швидка чи ні, диспетчер.

Капітоліна Володимирівна працює диспетчеркою вже понад сорок років. Каже, навчилася розрізняти, чи потрібна людині швидка, чи ні.

Капітоліна Кловська, диспетчер міської станції швидкої медичної допомоги:

- Бывает, человек кричит с пеной у рта, а там ничего нет страшного, обычная температура или давление.

Та чи запровадять нові правила - вирішить міський голова. У нього на схвалення рішення є десять днів.