Телеканал НТН
Повідомити новину

Новини каналу

4 липня 2014, 14:56 Афери
Через недобросовісність турфірм відпочинок може перетворитись на муку
Через недобросовісність турфірм відпочинок може перетворитись на муку

На відпочинок за кордон їдуть тисячі наших співвітчизників. Та інколи замість релаксу й нових вражень дістають стресів. Так, у червні сотні українців подалися до Туреччини й Болгарії. Хоча путівки були оплачені - в готель їх не заселили. А повернутися додому можна було лише за свої гроші. Ще більше тих, котрі придбали тури й узагалі не виїхали на омріяний відпочинок. Усім цим людям зіпсував відпустки туроператор, що оголосив себе банкрутом. Як убезпечитися від розчарувань під час мандрівок - у сюжеті.

Ще минулими вихідними цей чоловік нервувався - шукав, як із Варни до Києва доправити 20-х своїх вихованців. Дмитро Андрощук - президент Київської молодіжної федерації Айкідо разом із колегою з Харкова, повезли дітей до Болгарії - на оздоровлення та змагання.

Дмитро Андрощук, президент Київської міської молодіжної федерації айкідо:

- Где-то за 5 дней до окончания срока пребывания в Болгарии нам сообщили, что Ил-Тур, наше туристическое агенство, которое нас отправляло из Украины, оно потерпело крах и обанкротилось.

Це означало, що в день виїзду, 29 червня, автобус по українську групу не прибуде.

Дмитро Андрощук, президент Київської міської молодіжної федерації айкідо:

- Ситуация повернулась бы так, что когда агенство прекратило свою деятельность в Украине, все что оно делало, что проплачивали, какие отели проплачивали, в Болгарию приезжали автобусы, их разворачивали и отправляли назад в Украину.

Щороку замість відпочинку та позитивних вражень за кордоном, тисячі українців дістають стресу та змушені додатково платити.

Аркадій Маслов, віце-президент Асоціації лідерів турбізнесу України:

- История знает банкротство компаний в которых оставалось 8 тысяч туристов за границей и вот их худо-бедно с помощью учасников рынка, вывозили, возвращали в Укураину в разные интервалы.

Якщо по прибутті дізналися, що вас оселяють менш комфортному готелі, до моря - далі, ніж передбачає договір, інше харчування чи є ще якісь незручності, - це підстави просити компенсації за зіпсований відпочинок. Квитанція про повну оплату поїздки - аргумент №1.

Юлія Олійник, директор турагентства:

- Все, що має для вас значення - має бути прописане у договорі. Чому це так важливо - тому що у разі, якщо трапляється ситуація і права туриста порушені і порушені вони в умовах договору, у рамках договору, то фактично в туриста є на руках договір, є квитанція, де написано, що він повністю сплатив ці послуги і це вже є підстава, нажаль, лише звернення до суду.

Договір має бути укладено між туристом і Туроператором. Агент, котрий продає путівку, відповідальності за якість відпочинку не несе. Бо проїзд, трансфер і готель - клопіт організатора мандрівки.

Юлія Олійник, директор турагентства:

- Тобто, договір укладений між туристом таким, туроператором туроператором за посередництва приміром агента. Не дуже розумно з точки зору турагента вкладати такий договір, турагенти також мали б це розуміти, що вони не можуть узяти на себе обов'язки туроператорів, які відправляють в рік шалену кільсть туристів.

За найгіршого варіанту: якщо туриста не селять в готель, бо він не оплачений, слід телефонувати турагенту. Він, своєю чергою, має владнати ситуацію з організатором відпочинку - Туроператором. Також варто звернутися в посольство. Ошуканих мандрівників до України повертають інші учасники ринку.

Аркадій Маслов, віце-президент Асоціації лідерів турбізнесу України:

- Мы сталкивались с такими ситуациями, когда к нам обращаеться некий туроператор, и говорит мы сняли свой рейст по каким-то там обстоятельствам. Мы просим вывести туристов из Египта. Мы вывозим туристов.

Зазвичай проблеми виникають, якщо організатор відпочинку має фінансові труднощі. Так сталося з Туроператором, що доправив до Болгарії дітей із секції Айкідо. Нині двері офісу зачинені, поряд папірець з інформацією про ліквідацію, а за контактним номером відповідає мобільний оператор.

Перший скандал, пов'язаний із цим туроператором, учинився 13-го червня. До Туреччини полетіло 185-ро людей. Але в готелі їх не розселили - за це ніхто не заплатив. Після цього з Держтуризмкурорту до офісу організатора прийшли з перевіркою.

Валентина Гордієнко, перший заступник голови Державного агентства України з туризму та курортів:

- Він не працює, закритий. Його немає по адресі. По іншій вивіска нікого немає на робочому місці. Тому ми зафіксували, це є підставою для того, щоб його позбавили ліцензії.

Відтоді щодня, розповів свідок - працівник бізнесцентру, сюди приходять туристи.

Не від самого Туроператора, і не з офіційних джерел, дізналися, що організатор відпочинку, котрий спеціалізувався на Болгарії, вирішив розширити свій бізнес. Утім турецький партнер "кинув" українського. А заразом - клієнтів. Як і хто компенсує їхні втрати, невідомо. Мав би працювати механізм банківської гарантії. Та нинішнє законодавство передбачає, що її розмір для Туроператора - лише 20 тисяч євро. Тож підготували законопроект про збільшення. Та документ повернули на доопрацювання.

Валентина Гордієнко, перший заступник голови Державного агентства України з туризму та курортів:

- Там передбачалося збільшити сама розмір мінімального фінансового забезпечення туроператора з 20 тисяч євро до 500 тисяч євро. Це для туроператора. І для турагента: з 2 тисяч євро до 50 тисяч євро.

Дмитро Андрощук до суду не подаватиме. Повернути дітей в Україну йому допомогли болгарські друзі, які оплатили переліт.

Дмитро Андрощук, президент Київської міської молодіжної федерації айкідо:

- Даже мы прожили благодаря им целые сутки там. И был оплачен нам трансфер из Варны до Бургаса, это 2 часа езды на автобусе. На детях это никак не отразилось, мы вышли из этой ситуации, и предъявлять ему какие-то претензии, я думаю у него и так будет много претензий.

Нині в Україні працює 2 тисячі 230 туроператорів. Чотирьох цьогоріч вже позбавили ліцензій.