Телеканал НТН
Повідомити новину

Новини каналу

22 червня 2009, 13:15 ДТП
Двоє друзів на мотоциклі влетіли просто в дерев’яний паркан. Обоє загинули
Двоє друзів на мотоциклі влетіли просто в дерев’яний паркан. Обоє загинули

На мотоциклі «Іж-Юпітер» 20-річний Сашко частенько розсікав рідним селом Червоним. Катав і друга - на два роки старшого Руслана. Ліпші приятелі знову на прогулянці – вирішила знайома хлопців, коли під власним подвір’ям почула гуркіт модного мотоциклу.

Яна, подруга загиблих: «Мы были на огороде, услышали гуркот, они добавили скорость. Тогда такое: «Бах!» Мамка говорит: «Наверное, в аварию попали». Мы дальше себе на огороде. Брат прибегает, говорит: «У нас авария во дворе».

Хлопці не вписалися у поворот і з розгону протаранили дерев’яний паркан своєї приятельки. Дівчина викликала бідакам швидку, але марно.

Ліана Козупиця, фельдшер: «Приехали сюда. На месте были двое пострадавших, один уже был мертв на момент приезда, другой агонировал. Все возможное мы сделали, погрузили в машину, вызвали реанимацию. Но когда встретились с реанимацией, констатировали уже смерть. Запах алкоголя был».

Крім Сашка та Руслана, цьогоріч в аваріях за участі мототехніки загинули четверо мешканців Сумщини. 63 людини травмовано. Здебільшого це молодь: закон дозволяє керувати легкими двоколісними з 16-ти років. Скутери - транспорт модний і недорогий. От тільки найширший модельний ряд представлений не в салоні, а на штрафмайданчику ДАІ. Тут близько сотні залізних коней.

Олексій Заверуха, інспектор УДАІ в Сумській області: «Поглянувши на скутер, ми можемо припустити, що водій неодноразово міг керувати скутером у нетверезому стані. От подивитися на панель приладів – побита. Видно, неодноразово була побита, прикручувалася, дроти скручені, пошкодження на крилах давні, пошкодження на бакові».

Пиятика і жодного уявлення про правила дорожнього руху. Ось причини хвилі смертельних скутерних ДТП. Водії мотоциклів, принаймні, здають на права. Натомість, від власників скутерів вимагають лише документ про купівлю.

Олексій Заверуха, інспектор УДАІ в Сумській області: «Якщо порівняти дві категорії учасників дорожнього руху – мотоциклісти і скутеристи, на відміну від мотоциклів, водії скутерів майже не знають правил дорожнього руху. Практика реєстрації скутерів запроваджена тільки в чотирьох областях України. В Житомирі, Вінниці, Черкасах та Сумах».

У Сумах за 2009-й жодної скутерної смерті. Ще наприкінці минулого року з водіїв почали вимагати спеціальне свідоцтво. Процедура реєстрації коротка і недорога – 119 гривень. За документом до ДАЇ-вців приїхав пан Юрій. Папірець видають лише тим, хто прослухав тригодинну лекцію про правила дорожнього руху. Такий лікбез - саме те, що потрібно молодим скутеристам.

Юрій Берест, мешканець міста Сум: «Молодежь бесшабашная, конечно, и ограничение до 16 лет нужно, потому что перед девочкой выпендриться. Это все до первого удара, естественно».

Утім, більшість українських скутеристів так і продовжують випускати на дорогу з вітром у голові.

Оксана Москаленко, Олександр Федчун, Сумщина, НТН