Телеканал НТН
Повідомити новину

Новини каналу

26 квітня 2013, 21:26 Катастрофи
Минуле та сьогодення Чорнобилю
Минуле та сьогодення Чорнобилю

Сьогодні Україна вшановує усіх, чию долю раз і назавжди змінила аварія на ЧАЕС. Чорнобиль - це тисячі загублених людських життів, сотні занапащених міст і сіл, забруднені ліси, поля і ріки. Жертв мирного атома могло бути в рази менше, якби люди вчасно отримали правду про небезпеку.

Ці люди відчули на собі смертельний подих мирного атома одними з найперших. Акурат після вибуху на ЧАЕС вони пильнували ладe на місцевій залізничній станції.

Олександр Дубенко, інспектор транспортної міліції на Південно-Західній залізниці (1986 р.):

- На станцію прибували грузи, снабженіє станціїї було дуже чудове. Були холодільники, тілівізори, діфіціт. Ще йшов поїзд - Москва -Хмельницкий, він прибував ранком тут. Десь о шостій, десь так. І дуже багато вийшло людей. Треба було пояснити. А як? Нам же забороняли казати, що тут радіація.

Ветерани кажуть: про смертельну небезпеку думати було ніколи. Що Батьківщина відрядила їх на загибель - дізналися вже за кілька днів.

Олександр Дубенко, інспектор транспортної міліції на Південно-Західній залізниці (1986 р.):

- Якісь потєряні були всі, не знали, що це, як це. Де воно, шо воно. Хто стояв, і тошноти були вже. Нічого ми не знали. Знали, шо був пожар.

Василь Коломійчук, керівник управління транспортної міліції на Південно-Західній залізниці (1986 р.):

- Це Юрій Іванович Юрчук, полковник міліції. Він був в перших рядах. Помер від онкології. А це - Володя Литвиненко. Тут він подполковник - начальник відділу по забезпеченню охорони грузів. Вони були першими із них, як вони розказували, і не береглися.

Олександр Наумов у ті дні теж був серед охоронців станції. Нині ж з його обличчям персонаж відомої на весь світ однойменної інтернет-гри. Ветеран упевнений - якраз через приховування інформації про реальну небезпеку так багато чорнобильських жертв. Саме тому простежує скупі новини із зони відчуження.

Олександр Наумов, керівник інтернет-проекту Чорнобильський слід:

- Как только обвалилась крыша - на сайте Чернобыльской АЭС я сразу получаю рассылку - произошла нештатная ситуация. Показатель того, что все нормально - французские рабочие вышли на работу. Количество туристов, фотографирующихся на фоне саркофага, растет, а туристов в грязное место не пускают - значит, все хорошо.

А ці відчайдухи дізнаватися чорнобильські новини вирішили самотужки. Троє молодиків та дівчина дві доби блукали зоною. Поки їх не затримали.

Костянтин, громадянин Росії:

- Мне интересны заброшенные места. Особенно такие масштабные, как дуга радиолокационной станции. К тому же она в чернобыльской зоне.

За порушення режиму на затриманих склали адміністративного протокола. Нелеґальних сталкерів у Чорнобилі - сотні. Офіційні екскурсії бо - не для них.

Олександр Наумов, керівник інтернет-проекту Чорнобильський слід:

- Хорошо, что проводят экскурсии. Плохо, что проводят экскурсии люди, которые не знают об истории этого края и о том, что произошло, ничего. Пятнадцать минут поводили по Припяти и уехали, но вы не рассказываете о том, что 600 тысяч участвовало в ликвидации.

Нині ж серед головних чорнобильських новин - будівництво на території станції підприємства. Саме сюди повезуть спрацьоване ядерне паливо з усієї України.

Володимир Холоша, голова Державного агентства України з управління зоною відчуження:

- Об'єкт повинен приймати відходи від ЧАС - тверді радіоактивні відходи. Від заводу по переробці м'яких радіоактивних відходів і заводу по переробці твердих. Блок три, як ми його назвали. Він вже введений в експлуатацію і готовий до прийому відходів. Тобто частина комплексу вже готова до праці.

Чиновники заспокоюють - завод буде радіаційно безпечний. Коли закінчать будувати укриття - ласкаво просимо до Чорнобильської зони! Згідно з новою комплексною програмою до тридцятикілометрової зони почнуть заселяти людей.

Олександр Наумов, керівник інтернет-проекту Чорнобильський слід:

- Да, там есть огромные площади уже довольно чистые или совсем чистые. Но у нас не хватает денег отремонтировать даже дороги. Так на какие деньги будут создавать там инфраструктуру. Прошло 27 лет, там не жили люди, там разруха, это нужно начинать с нуля. Все равно, что осваивать целину.